بسته خبری پلیس پایتخت؛

توقیف 10 میلیاردی سیگارهای قاچاق

توقیف 10 میلیاردی سیگارهای قاچاق به گزارش شاه بلاگ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار داشت: ماموران طی بازدید از دو انبار کالا، 10 میلیاردریال سیگار قاچاق و بدون مجوزهای قانونی کشف کردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ علی ولی پور گودرزی در اینباره اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در پی کسب خبری در خصوص نگهداری و توزیع مقادیری سیگارهای قاچاق در محدوده خیابان رجایی، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی ضمن اشاره به این که در این عملیات، مشخص شد فردی با تهیه سیگارهای خارجی و قاچاق، این اموال را در دو انبار دپو و نگهداری می کند، اضافه کرد: بعد از هماهنگی های قضائی و بازدید از این دو انبار در مجموع تعداد ۵۶۶ هزار و ۶۰۰ عدد سیگار خارجی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریال اموال کشف شده را ۱۰ میلیاردریال اعلام نمودند.
وی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و بعد از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی عرضه شدند.
انهدام باند سارقان منزل
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سه نفره سارقان منزل آگاهی داد.
سرهنگ، سیدعلی شریفی بیان کرد: ۲۴ شهریور ماه پرونده ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ستارخان تشکیل شد و به دستور مقام قضائی پرونده برای کشف و پی جویی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارسال شد.
وی اظهار داشت: چکیده پرونده نشان از این داشت، زن میانسالی مدعی شده، سارق یا سارقان بعد از تخریب درب وارد منزل وی شده و مبادرت به سرقت اموالی همچون طلاجات به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون تومان کردند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه ضمن بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم سرنخ های مختلفی را بدست می آورند که با در کنار هم قرار دادن یافته ها مشخص می شود سارقان سه نفر هستند.
وی اشاره کرد: با تلاش کارآگاهان هویت یکی از متهمان به اسم یوسف شناسایی شد که بلادرنگ نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور جلب متهم گرفتن شد.
سرهنگ شریفی اضافه کرد: با مبادرت به موقع کاراگاهان یوسف دستگیر و با عنایت به مستندات موجود صراحتاً به ارتکاب سرقت از منزل مال باخته اعتراف و همدستان خودرا به اسامی امید و کامران معرفی نمود.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: با اعتراف صریح یوسف به بزه انتسابی با صدور قرار تامین کیفری متهم تحویل زندان شده و کوشش برای دستگیری سایر ایادی وابسته در جریان است.
دستگیری قاپ زن
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قاپ زن تلفن های همراه و کشف دو دستگاه تلفن سرقتی آگاهی داد.
سرهنگ پیمان لطیفی اظهار نمود: در پی افزایش سرقت تلفن همراه در محله شهرک ولیعصر(عج) به روش قاپ زنی شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفته و گشت زنی های هدفمند را بالا بردند.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته ماموران حین گشت زنی های انتظامی به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که درحال زاغ زنی شهروندان و عابران بوده مشکوک و متهم را زیر نظر گرفتند، اضافه کرد: در همین حین موتورسوار تلفن همراه شهروندی را قاپ زنی و از محل متواری می شوند که ماموران در یک تعقیب و گریز موتورسیکلت را متوقف و متهم را دستگیر می کنند.
سرهنگ لطیفی اشاره کرد: در بررسی اولیه از متهم دو دستگاه تلفن همراه سرقتی که روز جاری سرقت کرده بود کشف و متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و پنج فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.
سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ضمن اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.
سارقان لوازم خودرو غرب تهران دستگیر شدند
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان لوازم خودرو محله شهرک ولیعصر(عج) و کشف ۱۰ فقره سرقت آگاهی داد.
سرهنگ پیمان لطیفی در اینباره اظهار نمود: در پی افزایش سرقت لوازم و محتویات خودرو در محله شهرک ولیعصر(عج) به روش های مشابه رسیدگی و دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی نمودند اضافه کرد: با گرفتن مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی هر دو سارق را دستگیر و تعدادی لوازم سرقتی شامل ضبط و باند و زنجیر چرخ و جعبه آچار از مخفیگاه متهمان کشف شد.
سرهنگ لطیفی اشاره کرد: متهمان ۳۵ تا ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو با همدستی یکدیگر و ۱۰ فقره سرقت مشابه در محله شهرک ولیعصر(عج) اعتراف که مال باختگان شناسایی شدند.
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ضمن اشاره به این که تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد در آخر تصریح کرد: پرونده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی عرضه شدند.
جمع آوری معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح مشترک منطقه ۲۵ پلیس راهور با سر کلانتری چهارم پلیس پیشگیری در امتداد جمع اوری معتادین متجاهر در طول محور شهید زین الدین حد فاصل خروجی هنگام تا بزرگراه امام علی( ع ) در شب گذشته آگاهی داد.
سرهنگ علی اصغر شریفی در اینباره اظهار داشت: طرح مشترک پلیس راهور منطقه ۲۵ با سر کلانتری چهارم پلیس پیشگیری فاتب بمنظور برخورد با معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و مواد فروشان در طول محور شهید زین الدین حد فاصل خروجی هنگام تا بزرگراه امام علی (ع) از ساعت ۲۳ تا ۰۲: ۳۰ بامدادان روز گذشته به مرحله اجرا در آمد.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران اضافه کرد: این معتادین متجاهر با عبور ناگهانی از سطح معابر به ویژه معابر بزرگراهی موجب ایجاد خطر برای خود و رانندگان شده که در بیشتر مواقع این حوادث و تصادفات منجر به فوت در اثر شدت جراحات وارده می شوند.



منبع:

1401/02/06
23:43:48
5.0 / 5
614
تگهای خبر: امنیت , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است