بسته خبری پلیس پایتخت؛

۴۸ تن برنج و شکر احتکار شده کشف شد

۴۸ تن برنج و شکر احتکار شده کشف شد به گزارش شاه بلاگ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیشتر از ۴۸ تن برنج و شکر احتکار شده به ارزش ۲۰ میلیاردریال اطلاع داد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار نمود: در امتداد پایش و نظارت بازار و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی، ماموران این پلیس موفق به کشف دو انبار احتکار کالای اساسی در شورآباد شدند.
وی اظهار داشت: بعد از هماهنگی های قضایی در بازدید از این دو انبار ۴۲ تن برنج و ۶ تن شکر دولتی فاقد هر گونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامع تجارت کشف شد.
رییس امنیت اقتصادی تهران به پلمب هر دو انبار کالا به دستور قضایی اشاره نمود و اظهار داشت: در این رابطه دو متهم دستگیر و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیاردریال اعلام نمودند.
وی افزود: بازار کالاهای کشور در ماه های گذشته تحت ثاثیر عواملی با نوسانات صعودی مواجه بوده و این امر سبب شد عده ای سود جو و منفعت طلب از فرصت استفاده و مبادرت به احتکار کالا های اساسی کنند.
گودرزی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.
کشف ۶۰۰ دستگاه باتری موتورسیکلت خارجی
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف تعداد ۶۰۰ دستگاه باتری موتورسیکلت قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اطلاع داد.
سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهار داشت: به دنبال اخبار دریافتی در خصوص نگهداری و توزیع باتری موتورسیکلت خارجی و قاچاق در محله جوادیه رسیدگی به مبحث در دستور کار عملیات کلانتری ۱۱۷ جوادیه قرار گرفت.
وی با اعلان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهم و محل نگهداری کالای قاچاق را شناسایی نمودند اضافه کرد: با دریافت مجوز قضایی روز گذشته تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم رجوع و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در محل دستگیر و در بررسی از انبار تعداد ۶۰۰ دستگاه انواع باتری موتورسیکلت کشف شد.
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران اشاره کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری و توزیع باتری های خارجی و قاچاق در محله جوادیه و سطح شهر تهران معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام نمودند.
سرهنگ موقوفه ای با اشاره به این که کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور می باشد در انتها اشاره کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارائه شد.
زن شرور بازداشت شد
معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری زن شروری که با بهره گیری از سلاح سرد قدرت نمایی می کرد اطلاع داد.
سرگرد محمد زیدی اضافه کرد: به دنبال دریافت خبری در خصوص قمه کشی در محله سه راه امین حضور تهران بی درنگ تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی به محل وقوع جرم اعزام که در بررسی های اولیه و پایش دوربین های مداربسته محیطی مشخص شد خانم جوانی با در دست داشتن سلاح سرد قمه ضمن عربده کشی نظم و آسایش عمومی را برهم زده که باتوجه به اهمیت موضوع، شناسایی وی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی به شناسایی مخفیگاه متهم در کمتر از ۲۴ ساعت در حوالی خیابان ۱۵ خرداد اشاره نمود و اظهار داشت: با هماهنگی قضایی و تلاش ماموران پلیس، این زن شرور در مخفیگاهش، دستگیر و روانه زندان شد.
معاون اجتماعی پلیس امنیت تهران با اعلان اینکه متهم چندین سابقه شرارت هم در پرونده خود دارد اشاره کرد: پلیس اجازه جولان و قدرت نمایی به هنجارشکنان و اراذل واوباش را نخواهد داد بنابراین از شهروندان عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدامات مجرمانه وخلاف قانون مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
دستگیری سارقان محتویات خودرو
فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از دستگیری دو سارق محتویات و لوازم خودرو و کشف تعدادی رینگ و لاستیک، اطلاع داد.
سرهنگ سلمان آدینه وند در این زمینه اظهار نمود: باتوجه به سرقت های مختلف لوازم و محتویات خودرو در سطح شهر، نیروهای یگان امداد برای پیشگیری انتظامی از وقوع سرقت و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار تیم های مختلف گشت انتظامی یگان امداد قرار گرفت و گشت زنی های هدفمند بخصوص در جنوب تهران افزوده شد.
وی اظهار داشت: گشت زنی های انتظامی ادامه تا این که روز گذشته ماموران به یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در محدوده یافت آباد مشکوک شدند و بعد از متوقف کردن موتورسیکلت و بررسی بیشتر تعدادی رینگ و لاستیک به همراه مدارک خودرو کشف شد.
فرمانده یگان امداد پلیس تهران اشاره کرد: با توجه به این که متهمان پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی دادند به سرقتی بودن این اموال اعتراف و هر دو متهم برای پی جویی های انتظامی در اختیار ماموران کلانتری ۱۵۲ قرار گرفتند.

لنت های قاچاق به مقصد نرسید
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۲۰۰ عدد لنت خارجی و قاچاق خودرو های سنگین به ارزش دو میلیاردریال اطلاع داد.
سرهنگ پیمان لطیفی در این زمینه اظهار داشت: عملیات کلانتری آزادی حین گشت زنی در محله اکباتان به یک دستگاه خودرو وانت پیکان که در قسمت باری خودرو اشیایی را بارگیری و با پوششی پنهان کرده بود مشکوک می شوند.
وی با اعلان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به خودرو مورد نظر رجوع و متهم با مشاهده ماموران با سرعت از محل متواری می شود اضافه کرد: ماموران با ایجاد طرح مهار و در یک تعقیب و گریز کوتاه خودرو متوقف و راننده خودرو دستگیر شد.
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با اعلان اینکه در بررسی اولیه از داخل خودرو تعداد ۲۰۰ عدد لنت خارجی و بدون مجوز قانونی خودرو های سنگین کشف شد اشاره کرد: متهم ۶۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل کالای قاچاق به منظور توزیع و تحویل در غرب تهران معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده دو میلیاردریال اعلام نمودند.
سرهنگ لطیفی با اشاره به این که خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور است اشاره کرد: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارائه شد.
کشف ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زوجی که از خودرو های مدل بالا سرقت می کردند اطلاع داد و اظهار داشت: متهمان به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار داشت: به دنبال افزایش سرقت لوازم خودرو های مدل بالا در شهرک راه آهن رسیدگی به مبحث و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.
وی با اعلان اینکه ماموران در تحقیقات هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی نمودند اضافه کرد: به دنبال جویی های انتظامی مشخص شد که یک زن و مرد سرقت ها را انجام می دهند که با دریافت مجوز قضایی سارقان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.
رییس پلیس پیشگیری تهران افزود: در بررسی های بیشتر از مخفیگاه این زوج تعداد زیادی لوازم و محتویات خودرو های مدل بالا همچون رینگ و لاستیک، جعبه آچار، چادر مسافرتی و لوازم شخصی کشف شد.
سرهنگ موقوفه ای اشاره کرد: متهمان ۳۰ و ۳۸ ساله در تحقیقات اولیه به ۵۰ فقره جرم ارتکابی و سرقت لوازم و محتویات خودرو های مدل بالا از شمال تهران اعتراف و اعلام کردند، لوازم سرقتی را به مالخران استان البرز می فروختند.
وی اشاره کرد: تحقیقات بیشتر برای شناسایی مال باختگان و دستگیری مالخر اموال به سرقت رفته ادامه دارد.



منبع:

1401/02/21
20:07:27
5.0 / 5
534
تگهای خبر: امنیت , باتری , جت , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است