چین با چاپگر ۳ بعدی و هوش مصنوعی سد می سازد

چین با چاپگر ۳ بعدی و هوش مصنوعی سد می سازد به گزارش شاه بلاگ چین می خواهد بلندترین سازه جهان با استفاده از چاپ سه بعدی و هوش مصنوعی را بسازد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، گزارشی از بیزینس اینسایدر نشان داده است که این کشور به لطف هوش مصنوعی، ربات های ساخت وساز و فناوری چاپ سه بعدی، قادر به ساخت یک سد عظیم نیروگاه آبی در مدت تنها دو سال است.
سد "یانگ کو"(Yangqu) لایه به لایه در فلات تبت ساخته خواهد شد و این روند در مقاله ای که در ماه آوریل در مجله دانشگاه "چینهوا"(Tsinghua) انتشار یافت، تشریح شده است.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سد با ارتفاع حدود ۱۸۰ متر به بلندترین سازه جهان که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده، تبدیل خواهد شد و رکورد قبلی را که متعلق به یک ساختمان اداری دو طبقه ۲۰ فوتی(شش متری) در دبی است، خواهد شکست.
دانشمندان نویسنده این مقاله جدید می گویند که سد تکمیل شده ی "یانگ کو" سالانه پنج میلیارد کیلووات ساعت برق در اختیار چین قرار می دهد.
به قول نویسندگان، این فرایند بوسیله ی یک سیستم هوش مصنوعی مرکزی صورت خواهد گرفت که یک خط مونتاژ خودکار پیچیده، همچون ناوگانی از وسایل نقلیه بدون سرنشین را مدیریت خواهد نمود.
از کامیون های بدون سرنشین برای حمل مصالح ساختمانی استفاده خواهد شد، در حالیکه بولدوزرهای بدون راننده هم در ساخت و ساز کمک خواهند کرد. غلتک های مجهز به سنسور هم به فشردن هر لایه از سد کمک می کنند. با بنا نهادن هر لایه از سد، حسگرها توسط هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که فرایند ساخت طبق برنامه پیش می رود.
به نقل از محققان، استفاده از هوش مصنوعی خطای انسانی و همینطور خطر صدمه انسانی که در محل ساخت و ساز وجود دارد را از بین می برد و روند ساخت و ساز را روان تر می کند.




منبع:

1401/02/22
11:36:06
5.0 / 5
475
تگهای خبر: جهان , دانش , ربات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است