خودروی اپل احیانا بدون پنجره است!

خودروی اپل احیانا بدون پنجره است! به گزارش شاه بلاگ در حق اختراعی که توسط شرکت اپل به ثبت رسیده است، به نظر می آید خودروی اپل(Apple Car) می تواند بدون پنجره باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، طبق یک حق اختراع یا پتنت جدید، شرکت اپل خودروی خویش را که بسیاری چشم انتظارش هستند، احیانا بدون پنجره می سازد و به جای پنجره های شفاف از نمایشگرهای مجازی در اتاق خودرو استفاده خواهد نمود.
این غول فناوری حق اختراع یک سیستم خودروی حقیقت مجازی(VR) را به ثبت رسانده است که "نماهای مجازی" را با حرکت فیزیکی خودرو در حین سفر مطابقت می دهد. بعنوان مثال، اگر خودرو درحال حرکت به سمت پایین یک تپه باشد، این سیستم می تواند تصویر مجازی از یک ترن هوایی را در حین پایین رفتن نمایش دهد.
این حق اختراع نشان داده است که صندلی های داخل خودرو بگونه ای حرکت می کنند که با جلوه های بصری مطابقت داشته باشند که بسیار شبیه به یک تجربه سینمایی همه جانبه خواهد بود.
این بدان معناست که نماهای دنیای واقعی که همه ما در هنگام عبور از خیابان و جاده از پنجره خودرو مشاهده می نماییم، به صورت کامل با صحنه های گرافیکی مجازی جایگزین می شوند.
تصاویر مفهومی از ظاهر این خودرو که الان در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود، مورد تمسخر بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است و آنرا به یک تابوت تشبیه کرده اند.
این تصاویر یک خودروی سیاه رنگ با سقف شیبدار را نشان می دهند که پنجره ای ندارد. البته این تصاویر توسط طراحان خارج از شرکت اپل بوجود آمده اند و طراحی خود این شرکت نیستند.
خودروی اپل قریب به یک دهه است که درحال توسعه است، اما هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان معرفی رسمی آن وجود ندارد.
این پتنت جدید توسط اداره ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده ثبت شده و در تاریخ ۳ مه لیست شده است.
اپل در این پتنت گفته است: سیستم حقیقت مجازی امکان دارد نماهای مجازی عرضه نماید که نشانه های بصری را با حرکات فیزیکی که یک مسافر تجربه می کند، مطابقت دهد. این سیستم VR امکان دارد با جایگزین کردن محیط های مجازی با دنیای واقعی، تجربه های VR همه جانبه ای را عرضه نماید. سیستم های فعال خودرو یا سیستم های کنترل خودرو امکان دارد با سیستم VR ادغام شوند تا جلوه های فیزیکی را با تجربیات مجازی عرضه کنند.
اپل می گوید این خودرو می تواند فریم های مجازی را حداقل در یکی از پنجره های خودرو نمایش دهد تا نماهای مجازی سه بعدی را برای مسافران فراهم آورد.
نکته مهم این که مسافران مجبور نیستند از هدست حقیقت مجازی استفاده کنند.
به جهت اینکه این خصوصیت به رانندگی و سلامت و ایمنی مسافران خودرو صدمه ای نرساند، خودروی اپل کاملاً خودران خواهد بود و در مسیری از پیش برنامه ریزی شده حرکت می کند. اما به نظر می آید که عموم مردم چندان به این طراحی مشتاق نیستند.
این پتنت دستمایه شوخی کاربران فضای مجازی شده است و بعنوان مثال یکی از کاربران نوشته است: می دانستم اپل از ویندوز(اشاره به مفهوم این کلمه به مفهوم پنجره و نام سیستم عامل مشهور شرکت مایکروسافت) خوشش نمی آید، اما نه تا این حد!
اپل ادعا می کند که این طراحی می تواند به افرادی که ترس از حرکت در وسایل نقلیه دارند، کمک نماید.
"بیماری حرکت" به علت درگیری بین حواس رخ می دهد؛ زمانی که چشمان ما حرکت را تشخیص می دهند، اما بقیه بدن این را حس نمی کند.
اپل می گوید: وسایل نقلیه خودران امکان دارد پنجره های محدود داشته یا حتی بدون پنجره باشند، ازاین رو حرکاتی که مسافران در چنین وسایل نقلیه ای تجربه می کنند، امکان دارد با آنچه که از نظر بصری می بینند، مطابقت نداشته باشد و به صورت بالقوه سبب "بیماری حرکت" شود.
همانطور که گفته شد، اپل سال ها است که روی خودروی برقی خودران خود کار می کند، اما تابحال جز این پتنت ها که برخی احتمالات را عرضه می دهند، هیچ جزئیات رسمی منتشر نشده است.
"اندی آلدرسون"، مدیرعامل شرکت لیزینگ خودروی "واناراما" می گوید: باآنکه عملاً هیچ راهی برای دانستن این که محصول نهایی اپل چگونه خواهد بود، وجود ندارد، اما این پتنت ها شاید بهترین نشانه برای مسیری است که اپل در پیش گرفته است.
در هر حال، گمانه زنی ها تابحال حاکی از صفحه نمایش لمسی و بزرگ در طول تمام داشبورد خودرو، یک خودروی سفید عجیب و غریب متشکل از یک غلاف کروی که حدود ۳۶۰ درجه روی چهار چرخ می چرخد، خودرویی الهام گرفته شده از کامپیوتر های مک اپل و استفاده از سیری بعنوان دستیار هوشمند مخصوص درون خودرو، بوده است.
گزارش های اخیر از آن حکایت می کند که کار بر روی خودروی اپل توسط این شرکت همچنان ادامه دارد، باآنکه این غول فناوری در مورد پیشرفت آن بسیار مخفیانه عمل می کند.
در ماه نوامبر فاش شد که شرکت اپل "کریستوفر مور"، مدیر سابق نرم افزار اتوپایلت شرکت "تسلا" را استخدام کرده است.
"بلومبرگ" در تحلیل این خبر نوشت: این حرکت نشان داده است که اپل در کوشش برای توسعه فناوری خودران، رقابتی چالشی را با خودروسازانی مانند "تسلا" شروع کرده است.
"تیم کوک"، مدیر عامل اپل در مصاحبه ای کوتاه با بلومبرگ در سال ۲۰۱۷ تایید نمود که اپل درحال کار بر روی ساخت یک خودرو است، باآنکه او اظهار داشت که اپل بیشتر بر روی سیستم های خودران تمرکز دارد تا یک وسیله نقلیه فیزیکی.
"کوک" در این مصاحبه اظهار داشت: ما آنرا بعنوان مادر تمام پروژه های هوش مصنوعی می بینیم. این احتمالاً یکی از دشوارترین پروژه های هوش مصنوعی برای کار کردن است.
به قول منابعی که خبرگزاری رویترز در انتهای سال ۲۰۲۰ به آنها اشاره نموده است، اپل سال ۲۰۲۴ را برای تولید یک وسیله نقلیه مسافربری هدف قرار داده است، باآنکه همه گیری بیماری کووید-۱۹ امکان دارد حالا این تاریخ را به تعویق انداخته باشد.
در سال ۲۰۱۵ "میکی درکسلر"، عضو هیئت مدیره اپل به "بیزنس اینسایدر" اظهار داشت که "استیو جابز" فقید پیش از مرگش در سال ۲۰۱۱ به فکر ساختن یک خودرو بوده است.



1401/03/01
11:28:03
5.0 / 5
417
تگهای خبر: پیشرفت , تاریخ , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است