جزئیات اقامت ۶ ماهه چینی ها در فضا

جزئیات اقامت ۶ ماهه چینی ها در فضا به گزارش شاه بلاگ ۱۴ˮ(Shenzhou XIV) که نهمین پرواز فضایی سرنشین دار چین بود، یکشنبه از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی صحرای گبی به فضا پرتاب شد و الان فضانوردان این مأموریت در ایستگاه فضایی چین به نام تیانگونگ حضور دارند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، به قول آژانس فضایی سرنشین دار چین(CMSA) خدمه مأموریت شنژو-۱۴ در ساعت ۲۰: ۵۰ روز یکشنبه به وقت پکن وارد ماژول اصلی معروف به "تیانه" در ایستگاه فضایی "تیانگونگ" شدند.
فضاپیمای مأموریت شنژو-۱۴ چین پس از ظهر یکشنبه به وقت پکن با موفقیت به تلفیقی از ماژول اصلی این ایستگاه فضایی، فضاپیمای باری تیانژو ۳ و تیانژو ۴ در ساعت ۵: ۴۲ متصل شد.
به قول آژانس فضایی سرنشین دار چین کل فرایند حدودا هفت ساعت طول کشید. سه فضانورد این مأموریت به نامهای "چن دونگ"(Chen Dong) فرمانده مأموریت و سرهنگ ارشد "لیو یانگ" (Liu Yang) و "کای ژوژه"(Cai Xuzhe) سرهنگ ارشد طبق زمان برنامه ریزی شده وارد ماژول تیانه شدند.
فضانوردان این مأموریت اهداف زیادی برای تکمیل در ایستگاه فضایی دارند. لیو یانگ، فضانورد زن این مأموریت گفت خدمه مأموریت شنژو-۱۴ برنامه فشرده ای را آغاز خواهند کرد که شامل انجام عملیات های پیچیده متوالی در طول این سفر شش ماهه فضایی است.


لیو در مصاحبه ای با تلویزیون مرکزی چین که روز شنبه پخش گردید اظهار داشت که با دختر و پسرش درباره سفر شش ماهه خود صحبت کرده است.
وی اظهار داشت: من توضیح دادم که چرا مادر آنها باید در این پرواز فضایی شرکت نماید و چرا نیم سال از خانه دور خواهم بود. همینطور به آنها گفتم که در طول مدت مأموریت من چه کاری باید انجام دهند. در ابتدا آنها چندان از این مورد راضی نبودند. اما بالاخره گفتند که درکم کرده اند. آنها به من گفتند که تا حد امکان تصاویری را از فضا ثبت کنم تا بتوانند صحنه های زیبای کیهانی را با همکلاسی های خود به اشتراک گذارند.
کای که نخستین پرواز فضایی خویش را انجام می دهد، اظهار داشت که در اوقات فراغت خود برنامه های تلویزیونی را تماشا خواهد کرد، به موسیقی گوش خواهد داد و چند کتاب بخواند. وی همینطور می خواهد با استفاده از دانه هایی که به ایستگاه فضایی برده است، گیاهانی را پرورش دهد.
از دیگر وظایف فضانوردان میتوان به نصب و پیکربندی تجهیزات، انجام آزمایش های علمی و نمایش فناوری و حفظ عملیات معمول ایستگاه تیانگونگ اشاره نمود. فضانوردان دو تا سه راهپیمایی فضایی را انجام خواهند داد و برای دانشجویان سخنرانی های علمی خواهند داشت.
در نیمه دوم دوره مأموریت، فضاپیمای باری تیانژو ۵ و خدمه مأموریت شنژو ۱۵ مقرر است به این ایستگاه عظیم برسند. به قول مسؤلان، خدمه مأموریت شنژو ۱۴ و شنژو ۱۵ با یکدیگر در ایستگاه فضایی چین ملاقات خواهند کرد. قبل از ورود این گروه از فضانوردان به ایستگاه خدمه دو مأموریت شنژو ۱۲ و شنژو ۱۳ هم که هر کدام شامل سه فضانورد بودند در آنجا حضور داشتند.




منبع:

1401/03/16
21:42:30
5.0 / 5
531
تگهای خبر: دانش , فضا , فناوری , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است