معاون رئیس جمهور:

پیشرفت جوانان در حوزه دانش بنیاد و فناوری های پیشرفته افتخارآفرین است

پیشرفت جوانان در حوزه دانش بنیاد و فناوری های پیشرفته افتخارآفرین است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: وقتی که توانمندی های داخلی را دیدیم، ظرفیت هایی که جوانان ما می توانند ایجاد کنند و در بسیاری از مسائل علمی و دانش بنیان در فناوری های پیشرفته می توانند تنه به تنه قدرت های جهانی بزنند، سبب افتخار است.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان طی سخنانی عنوان کرد: امروز برای بنده به علت بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، بسیار روز افتخارآفرینی بود. وقتی که توانمندی های داخلی را دیدیم، ظرفیت هایی که جوانان ما می توانند ایجاد کنند و در بسیاری از مسائل علمی و دانش بنیان در فناوری های پیشرفته می توانند تنه به تنه قدرت های جهانی بزنند، سبب افتخار است.
رئیس سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: بازدید از این نمایشگاه دستاوردهای بسیار ارزشمند ای برای بنده داشت. خوشبختانه دیدم بیشتر شرکتهای دانش بنیان در بعد کاهش اثرات تخریبی محیط زیست خیلی خوب حرکت کردند. بین غرفه های گوناگونی که بازدید داشتم ظرفیت های عالی جهت استفاده در صنایع نفت، صنایع دریایی و صنایع نظامی کشور بوجود آمده که من امیدوارم وزارت خانه های نفت، جهاد کشاورزی و بویژه وزارت نیرو، از دستاوردهای دانش بنیان وزارت دفاع استفاده کنند. چون غالب آنچه که کار شده خوشبختانه در جهت کاهش آلاینده ها، چه آلاینده های جوی، چه آلاینده های در ارتباط با قلمرو آب و خاک و چه خروجی کارخانه ها و معادن واقعا به نحو مطلوب می شود از این ظرفیت های دانش بنیان بهره برد.
سلاجقه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث پایش و نظارت که وظیفه سازمان محیط زیست است، ظرفیت های بسیار خوبی بوجود آمده که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت، نسبت به آنچه که خارج از کشور تولید می شود یک سر و گردن بالاتر است.
وی افزود: ما باید در حوزه ماشین آلات و ماشین های آفرود که در محیط بانی و مناطق حفاظت شده به آن نیاز داریم، از این ظرفیت ها استفاده نماییم. در حوزه پرنده ها، خوشبختانه پرنده های خیلی خوبی طراحی شده که ما در عرصه ردیابی و تعقیب و گریز به آن نیاز داریم. استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری که در بعد تجاوز به محدوده های محیط زیست یا منابع طبیعی می تواند صورت گیرد، خوشبختانه ظرفیت های خیلی خوبی بود. همینطور امیدوارم با استفاده از سامانه های نرم افزاری در ارتباط با اخطار بتوانیم در حوزه اخطار و اطفای حریق از این ظرفیت ها استفاده نماییم.
سلاجقه تصریح کرد: در هر صورت من امروز را به فال نیک می گیرم و به همه جوانان برومند کشور بویژه شرکتهای دانش بنیانی که در این نمایشگاه حضور داشتند، خداقوت عرض می کنم و مطمئنم که آینده از آن این جوانان برومند است و امیدوارم دستگاههای اجرایی کشور همگی دست به دست هم بدهیم و از این ظرفیت های داخلی استفاده و حمایت نماییم که انشالله بتوانند روی پای خود بایستند و بتوانیم حتی در حوزه صادرات به کشورهای دیگر هم پیشرو باشیم.

1401/05/14
22:12:35
5.0 / 5
488
تگهای خبر: پیشرفت , تولید , جهان , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است