رئیس سازمان بازرسی:

ورود پساب های آلوده به مزارع کشاورزی تهران پیگیری می شود

ورود پساب های آلوده به مزارع کشاورزی تهران پیگیری می شود به گزارش شاه بلاگ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی مردم از تاکیدات مهم رئیس قوه قضاییه و یکی از اولویت های اساسی و مهم سازمان بازرسی است، اظهار داشت: پیگیری های لازم برای پیشگیری از ورود پساب های آلوده به مزارع کشاورزی تهران هر چند ناچیز هم باشد، با دعوت از مسؤلان دستگاه ها صورت می گیرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان روز جمعه در بازدیدی سه ساعته از بخش های مختلف تصفیه خانه فاضلاب جنوب پایتخت به دنبال وصول گزارش هایی در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی جنوب تهران با پساب آلوده، با فراخواندن بازرسان مربوطه، به تصفیه خانه جنوب تهران برود و وضعیت تصفیه فاضلاب را مورد ارزیابی و پایش قرار داد.
خداییان ضمن اشاره به اقدامات خوبی که در جهت تصفیه فاضلاب خانگی در این تصفیه خانه صورت می گیرد، بر توسعه هرچه سریع تر فازهای نیمه کاره آن تصریح کرد و عنوان کرد: سازمان بازرسی با ورود به این موضوع، دستگاههای متولی را به منظور تکمیل این فرایند پای کار خواهد آورد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه زمان زیادی از آغاز پروژه فازهای هفت و هشت این تصفیه خانه گذشته ولی هنوز تکمیل نشده است از ورود جدی سازمان بازرسی به پروژه های ناتمام در دوره تحول و تعالی اطلاع داد و اظهار داشت: مدت تعیین شده برای اتمام این طرح سپری شده ولی هنوز کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته که لازم است سازمان برنامه و بودجه، آبفای تهران و بانکهای عامل اقدامات لازم را هرچه سریع تر نسبت به تأمین اعتبار و اجرای کامل این پروژه انجام دهند.
وی عنوان کرد: به علت عدم تکمیل این پروژه بخشی از فاضلاب تصفیه نشده وارد رودخانه می شود؛ هرچند الان به لحاظ کم آبی، این مقدار آبی که تصفیه نشده رها می شود زیاد نیست ولی در فصول پرآب حجم آن زیاد است بنابراین در این حوزه باید اقدامات لازم وبا قید فوریت انجام و بازرسان مربوطه سازمان بازرسی روند اجرا را مورد بررسی قرار خواهند داد.
خداییان خواهان اجرای هرچه سریع تر طرح تصفیه روان آب های تهران شد و خاطرنشان کرد: تصفیه خانه تهران صرفاً تصفیه فاضلاب خانگی را انجام می دهد در صورتی که روان آب ها هم آلودگی خاص خویش را دارند که باید مد نظر قرار گیرند.
وی افزود: طبق گزارش عرضه شده توسط کارشناسان با اجرای این طرح میلیونها متر مکعب آب در سال جمع آوری وتصفیه می شود که در توسعه اراضی کشاورزی و سرمایه گذاری در اراضی پایین دست تهران نقش مهمی خواهد داشت.
در جریان این بازدید محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و عباسعلی مصرزاده مدیرعامل فاضلاب تهران توضیحاتی را پیرامون روند تصفیه فاضلاب بیان نمودند.
خداییان در ادامه این بازدید و به دنبال وصول گزارش هایی در خصوص آبیاری برخی اراضی کشاورزی با پساب آلوده، در جهت تأمین امنیت غذایی مردم و حقوق عامه، بازدید میدانی از یکی از کانال های اصلی انجام داد و دستوراتی را خطاب به بازرس کل استان تهران و بازرسان امور جهادکشاورزی و نیرو صادر کرد.
همچنین مقرر شد در جلسه ای با حضور مقامات دستگاههای متولی در سازمان بازرسی، بررسی های بیشتر پیرامون تکمیل فازهای تصفیه خانه و وضعیت آن صورت گیرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همینطور از وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا همکاری لازم را در جهت نظارت بر فاضلاب ها در جهت کاهش آلودگی روان آب ها و جلوگیری از آلودگی آب و تهدید بهداشت عمومی مورد توجه قرار دهند.
خداییان از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه خانه، واحد بازیافت گاز متان و تولید برق، وضعیت کانال های رهاسازی آب تصفیه شده برای مزارع دشت ورامین و نهر فیروزآباد و کارگاه ساخت فازهای هفت و هشت تصفیه خانه جنوب تهران هم بازدید کرد.


منبع:

1401/05/28
21:45:59
5.0 / 5
397
تگهای خبر: امنیت , پیشرفت , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است