معاون وزیر آموزش و پرورش:

ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی برای تنوع بخشی محیط های یادگیری

ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی برای تنوع بخشی محیط های یادگیری به گزارش شاه بلاگ، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی برای تنوع بخشی محیط های یادگیری و بهره برداری از یک هزار فضا در ۶ ماه گذشته فرصت بی نظیری برای فعالیت در عرصه آموزش و پرورش در این دوره بوده است.


به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، صادق ستاری فرد عصر دوشنبه در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر گفت: مبتنی بر شعار دولت مردمی، هزار مجموعه تحت عنوان طرح شهید خرازی آزاد کردیم و در گام دوم طرح شهید سلیمانی را اجرا می نماییم و با ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی به تنوع بخشی محیط های یادگیری می پردازیم.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر از ۱۴۰ هزار معلم در فعالیتهای ورزشی مشارکت کردند ازاین رو معتقدیم اگر مقرر است بیانیه گام دوم محقق شود نقش اصلی را نیروی انسانی دارد.
وی در ادامه به برگزاری مسابقات ورزشی در ۱۰ رشته ورزشی مسابقات ورزشی ویژه دانش آموزان اشاره نمود و اظهار داشت: پخش زنده این مسابقات سبب افزایش مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت ها و مسابقات ورزشی می شود.
امیدواریم مهر بانشاطی داشته باشیم
ستاری فرد افزود: تلاش داریم طرح ها را استمرار دهیم در کنار حمایت و پیگیری این طرح ها، رتبه بندی استان ها و مناطق به صورت جد دنبال می شود.
وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) می فرمایند تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم است این امر سیاست ما را در تعلیم و تربیت به عینه روشن می کند و در کنار این مورد مقام معظم رهبری سیاستی را تدوین کردند که اگر از من بخواهید از جوانان چه می خواهم بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید می کنم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در سند تحول بنیادین ۶ ساحت مورد تاکید است و ساخت زیستی و بدنی یکی از ساحت هاست این امر برگرفته از منویاتی است که در معارف اسلامی مورد تاکید قرار دارد.
وی اشاره کرد: اگر سیاست اول وزیر تربیت تمام ساحتی است باید به دنبال معلم تمام ساحتی برویم. پیشران تحقق تربیت تمام ساحتی تحقق زیستی بدنی، عبادی اعتقادی و اخلاقی است اگر تربیت مقدم بر تعلیم است سلامت مقدم بر تعلیم و تربیت خواهد بود.
وی افزود: عارضه کرونا سبب اختلال در سلامت دانش آموزان شد و نظام تعلیم و تربیت را گرفتار اختلال کرد بنا بر این در سند تحول بنیادین ورزش، سلامت جسمی روحی و تفریحات سالم مورد تاکید است.
ستاری فرد همینطور به سخنرانی های درس آموز در این اجلاس اشاره نمود و اظهار داشت: امیدواریم مهر سال جاری هم یک مهر بانشاط داشته باشیم.
پیشبرد امور پرورشی دانش آموزان با همکاری سایر نهادها
اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هم در این اجلاس اظهار داشت: این معاونت انجام امور پرورشی و فرهنگی به صورت تلفیقی با سایر نهادها و معاونت ها را در نظر دارد، به صورت نمونه آموزش قرآن به آموزگاران ابتدایی و انس با قرآن را با همکاری این معاونت داشته باشیم و با معاونت آموزش متوسطه برنامه هدایت تحصیلی و مشاوره را انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: همانطور که وزیر در سخنرانی خود اعلام نمودند که تربیت جوشش از درون و اعطای از بیرون است، مهم ترین رکن آن مربی است که پایه و اساس تربیت خواهد بود، انسجام درون و گفتمان بیرون باید پرداخته شود، ازاین رو این مورد را در جلسات خرد بررسی می نماییم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون های مدرسه رواج داده می شود، اظهارداشت: از دانشگاه فرهنگیان هم پیشنهاد دادیم که از اوقات فراغت بعضی از دانشجویان برای آموزش با آمادگی از آموزش ورود به مدرسه و پیشگیری از صدمه های اجتماعی به کودکان استفاده گردد که از این مورد استقبال شد و این کار با برگزاری بعضی از اردوگاه های تربیتی شروع شده است.
باقرزاده اضافه کرد: همینطور فرآیندهای تربیتی و برگزاری مسابقه در دستور کار است، اجازه برگزاری جشنواره از بین دانش آموزان انتخابی را نمی دهیم، همینطور پرهیز از برنامه های ابلاغی و دستوری در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: آئین نامه اردویی که یکی از مهم ترین فعالیت هاست، در سه بخش در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش، راهداری و سامانه پیگیری می شود که بعد از تصویب به استان ها ابلاغ خواهد گردید و امیدوارم از این فرصت تربیتی به نحو شایسته استفاده نمائیم.


منبع:

1401/05/31
21:07:15
5.0 / 5
591
تگهای خبر: جت , دانش , فضا , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است