تشخیص بیماریهای روانی کشنده با یک تراشه

تشخیص بیماریهای روانی کشنده با یک تراشه شاه بلاگ: یک شرکت سوئیسی بتازگی ادعا کرده که یک تراشه مغزی سه بعدی می تواند بیماریهای روانی کشنده را تشخیص دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک ریزتراشه سه بعدی تولید شده ازطریق یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می دهد تا پیچیدگی شبکه های سلولی سه بعدی را مطالعه کنند.
برمبنای گزارشی که Labiotech.eu در روز سه شنبه منتشر کرد، این تراشه سه بعدی به مشاهده ساختارهای پیچیده مانند مغز انسان کمک می نماید.
شرکت سوئیسی "3Brain" اعلام نمود که درک چگونگی شکل گیری اندام ها و نحوه رفتار سلول های آنها برای یافتن علل و درمان اختلالات رشدی و همین طور درک برخی بیماریها لازم است.
3Brain با مرکز سوئیسی الکترونیک و میکروتکنولوژی (CSEM) برای ساخت این فناوری سه بعدی همکاری کرد.
3Brain یک شرکت سوئیسی است که بر توسعه درمان های نسل جدید برای درمان اختلالات مغزی تمرکز دارد و CSEM نیز یک سازمان تحقیقاتی و فناوری خصوصی و غیرانتفاعی سوئیسی با بیش از ۳۵ سال تجربه در توسعه فناوری عمیق است.
3Brain ادعا می کند که فناوری آن می تواند همزمان به هزاران سلول متصل شود و سیگنال های زیستی را با سرعت ۲۰ هزار فریم در ثانیه در یک آرایه پیکسلی با تفکیک فضایی پردازش کند. این شرکت همین طور اظهار نمود که رابط های الکترونیکی سلولی مانند پچ ها و آرایه های چند الکترودی با چگالی بالا به دو بعد محدود می شوند و در هنگام اندازه گیری سیستم های مدل سه بعدی مانند ارگانوئیدهای مغزی یا بافت ها از محدودیت های زیادی رنج می برند. 3Brain برای غلبه بر این چالش ها کوشش کرد تا یک رابط سلول-الکترونیک مبتنی بر تکنولوژی نیمه رسانای اکسید فلزی تکمیلی بوجود آورد.
ریزتراشه سه بعدی CMOS (به نام Accura-3D) مجهز به الکترودهای حسی طلایی است که بر روی هزاران میکروسوزن پوشیده شده با پلیمرهای زیستی نصب شده است.
"مائورو گاندولفو" (Mauro Gandolfo)، مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران 3Brain اظهار داشت: آنچه ما واقعا می خواهیم، این است که پژوهشگران را برای طرح سؤالات بیولوژیکی جدید و جسورانه که تا حالا نا ممکن بوده است، توانمند نماییم.
رابط های الکترونیکی سلولی ما مفهوم تصویربرداری عملکردی بدون اپتیک را همگی بدون نیاز به نشانگرهای بیولوژیکی، پروتئین های فلورسنت یا دستکاری ژنتیکی شبکه های سلولی گسترش می دهند. با Accura-3D، ما یک راهکار درجه یک ایجاد کردیم که می تواند مستقیما به معماری پیچیده بافت های سه بعدی و ارگانوئیدهای مغز دسترسی داشته باشد.
این شرکت بیان کرد که خیلی از بیماریهای روانی همچون صرع و آلزایمر را می توان به آسانی با این ریزتراشه جدید تشخیص داد.



1401/06/03
22:20:19
5.0 / 5
702
تگهای خبر: پژوهش , تراشه , تكنولوژی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است