سنسوری برای نجات جان بیماران مبتلا به لوپوس

سنسوری برای نجات جان بیماران مبتلا به لوپوس شاه بلاگ: شاه بلاگ: پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا آمریکا در مطالعه اخیرشان با کمک فناوری چاپ 3 بعدی یک دستگاه پزشکی حساس به نور به وجود آورده اند که می تواند برای مساعدت با بیماران لوپوس مفید باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این دستگاه پزشکی حساس به نور که با فناوری چاپ سه بعدی بوجود آمده می تواند به میلیونها فرد مبتلا به لوپوس و سایر بیماری های حساس به نور در سراسر جهان کمک نماید.
پژوهشگران دانشکده مهندسی و پزشکی دانشگاه مینه سوتا با کمک فناوری چاپ سه بعدی یک دستگاه پزشکی جدید بوجود آورده اند که هنگام قرار گرفتن روی پوست می تواند بازخورد لحظه ای را از قرار گرفتن فرد مبتلا در معرض نور و عود کردن بیماری وی عرضه نماید.
برمبنای نتایج این مطالعه، این دستگاه می تواند برای میلیونها بیمار مبتلا به لوپوس و سایر اختلالات حساس به نور بوسیله دسترسی به درمان های فردی و دانش در مورد عواملی که موجب علایم آنها می شود، مفید باشد.
"دیوید پیرسون"(David Pearson) متخصص پوست دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا و یکی از نویسندگان این مطالعه در اطلاعیه ای اظهار داشت: من خیلی از بیماران مبتلا به لوپوس یا بیماری های مرتبط را درمان می کنم و از نظر بالینی، پیش بینی این که چه زمانی علایم بیماران تشدید می شوند، چالش برانگیز است. ما می دانیم که نور فرا بنفش و در بعضی موارد نور مرئی هم می توانند موجب ظاهر شدن عائم هم روی پوست و هم درون بدن آنها شوند اما نمی دانیم که چه تلفیقی از طول موج های نور در ایجاد علایم نقش دارند.
لوپوس چیست؟
لوپوس یا لوپوس اریتماتوس سیستمیک یک بیماری روماتیسمی خود ایمنی است که خیلی از اندام های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و با بثورات پوستی قرمز رنگ به شکل پروانه روی صورت مشخص می شود.
طبق گزارش بنیاد لوپوس آمریکا، حدود ۱.۵ میلیون آمریکایی و حداقل پنج میلیون نفر در سراسر جهان به صورتی از لوپوس مبتلا هستند.
بیماران مبتلا به لوپوس اغلب به نور حساسیت دارند، به صورتی که ۴۰ تا ۷۰ درصد از آنها گزارش داده اند که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی یا مصنوعی در داخل خانه وضعیت آنها را بدتر می کند. مبتلایان به لوپوس ممکنست در طول عود کردن این بیماری علائمی مانند راش، خستگی و ناراحتی مفاصل را تجربه کنند.
پژوهشگران در این مطالعه با در نظر گرفتن این موارد نخستین دستگاه چاپ سه بعدی در نوع خودرا که به یک آشکارساز نور مرئی قابل انعطاف فرابنفش مجهز است ایجاد کردند. این دستگاه می تواند روی پوست قرار گیرد. این سیستم از یک کنسول قابل حمل با طراحی ویژه بهر می برد و می تواند علایم مرتبط به نور را بطور منظم ردیابی کند.
پژوهشگران تاییدیه شروع استفاده از این دستگاه بر روی انسان را دریافت کرده اند و به زودی ثبت نام افراد برای مطالعه را شروع خواهند کرد.



1401/06/19
23:56:20
5.0 / 5
763
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است