از شهر چه خبر؟

توزیع بسته های لوازم التحریر بین کودکان کم برخوردار

توزیع بسته های لوازم التحریر بین کودکان کم برخوردار شاه بلاگ: توزیع بسته های لوازم التحریر بین کودکان کم برخوردار، مطالعات تکمیل یکی از حیاتی ترین زیرساخت های پایتخت، جلوگیری از ساخت وساز بدون مجوز در منطقه مرادآباد، تخفیف 50 درصدی شهروند در آستانه بازگشایی مدارس و همین طور نصب مخازن مکانیزه زباله از با اهمیت ترین خبرهای روز یکشنبه شهر تهران است.


به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۹ از توزیع بسته های لوازم التحریر بین کودکان کم برخوردار این منطقه در آستانه فرارسیدن سال جدید تحصیلی آگاهی داد.
سیدمحمدرحیم مرتضوی اظهار داشت: اداره امور لطمه های اجتماعی منطقه با همکاری مؤسسه پیام صلح رهایی و مساعدت خیرین نسبت به تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته لوازم التحریر اقدام نموده است.
وی اضافه کرد: در آستانه بازگشایی مدارس نسبت به تهیه بسته های تحصیلی شامل کیف، کوله و انواع نوشت افزار بمنظور اهداء به کودکان مرکز پرتو منطقه۹ و کودکان محلات کم برخوردار اقدام شده است.
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: در مجموع تعداد ۵۰۰ بسته لوازم التحریر تهیه شده که تا حالا ۱۰۰ بسته از آن در میان کودکان توزیع شده و باقیمانده نیز تا اختتام شهریور ماه و پیش از شروع سال جدید تحصیلی توزیع خواهد شد.
مطالعات تکمیل یکی از حیاتی ترین زیرساخت های پایتخت ادامه دارد
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام نمود: انجام مطالعات لازم بمنظور اجرای حدود ۳۰ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران در برنامه امسال و سال آتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار دارد.
محمد صادق خیرخواه با یادآوری این که بر طبق مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران، طول شبکه اصلی جمع آوری و هدایت روانابها باید به حدود ۷۰۰ کیلومتر افزایش یابد، اظهار داشت: تا حالا ۵۳۴ کیلومتر از طول این شبکه زیرساختی راه اندازی شده و کارشناسان گروه آبهای سطحی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران مصمم هستند طی امسال و سال آینده، اسناد لازم برای توسعه ۳۰ کیلومتر دیگر از این شبکه را آماده کنند. این در حالیست که اکنون حدود ۱۰ کیلومتر ازشبکه اصلی هدایت رواناب ها توسط شرکت خاکریزآب درحال راه اندازی است.
وی تصریح کرد: مطالعات مربوط به رفع چهار گلوگاه سیلابی در شبکه اصلی آب های سطحی و راه اندازی سه مخزن تعدیل سیلاب نیز در دستور کار سال جاری و آتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار دارد.
خیرخواه با بیان آنکه مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران، ۲۱۰ پروژه مختلف را بمنظور ایمن سازی پایتخت مقابل خطر سیلاب تعریف کرده اشاره کرد: براین اساس تهران علاوه بر توسعه ۱۶۶ کیلومتری شبکه اصلی مدیریت آبهای سطحی، نیازمند راه اندازی تاسیساتی از قبیل حوضچه های تعدیل سیلاب، رسوبگیرهای درون شهری و برون شهری، تاسیسات کنترل جریان واریزه ای، زباله گیر و البته رفع نقاط گلوگاهی شبکه است.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به این که بمنظور انجام مطالعات و اجرای پروژه های تعیین شده در طرح جامع مدیریت آبهای سطحی و باتوجه به محدودیت اعتبارات سالانه، اولویت بندی انجام شده است، از مطالعه تمام پروژه های با اولویت اضطراری و نیز بخش قابل توجهی از پروژه های اولویت نخست آگاهی داد و اظهار داشت: تهیه مدارک اجرائی سایر پروژه های تعریف شده در این رده در دستور کار قرار دارد.


برخورد قاطع شهرداری منطقه ۵ با ساخت و سازهای بدون مجوز در مرادآباد
محله مرادآباد در ناحیه سه منطقه پنج از محله های کم برخوردارست که شهرداری منطقهتلاش زیادی برای احیای آن کرده است همچون بهره برداری از مجموعه ورزشی که موجب بالارفتن سرانه ورزش این محله شده با اینحال ساخت و ساز های بدون مجوز همچون چالش های مهم مرادآباد است.
از جمله این که پنج هزار نفر از خریداران قطعه زمینی ۲۰۰ هکتاری در منطقه مرادآباد، پس از سی سال همچنان در بلاتکلیفی بسر ببرند مدتی پیش رضا تبار دادستان و احسان شریفی شهردار منطقه پنج از ساخت و سازهای بدون مجوز در مرادآباد بازدید کردند.
شهردار منطقه پنج با اشاره به این ساخت وسازهای بدون مجوز گفت: ساخت وساز تعاونی بیست گانه جهاد کشاورزی در محله مرادآباد، خارج از حریم شهر تهران قرار دارد و هیچ نوع طرح تفصیلی پیرامون اراضی موردبحث تعریف نشده و امکان ارائه مجوز ساخت وساز نیز وجود ندارد، در طول زمان حقوق مالکانه ای برای افراد این تعاونی ایجادشده که حالا لازم است سازمان ها و ارگان های ذی ربط این مساله را پیگیری کنند. بر طبق قانون برنامه توسعه، صدور مجوز ساخت و ساز در ارتفاع بالای تراز ۱۸۰۰ متر ممنوعست و شهروندان باید از خرید این اراضی اجتناب کنند.
شریفی ماهیت اراضی مرادآباد نیز زراعی بوده و تراز ارتفاعی آن بالای ۱۸۰۰ است و از نظر وجود تپه، کوه و دکل برق، امکان ساخت و ساز در آن وجود ندارد حالا نیاز است تا ضمن حفظ حقوق شخصی افراد که در محل مذکور دارای املاکی هستند، به مشکلات خریداران رسیدگی، با تخلفات انجام شده برخورد شود.
وی با اعلان اینکه ساخت و ساز تعاونی بیست گانه جهاد کشاورزی در محله مرادآباد، خارج از حریم شهر تهران قرار دارد، اضافه کرد: هیچگونه طرح تفصیلی پیرامون اراضی مورد بحث تعریف نشده و امکان ارائه مجوز ساخت و ساز نیز وجود ندارد. در طول زمان حقوق مالکانه ای برای افراد این تعاونی به وجود آمده که حالا لازم است سازمان ها و ارگان های ذی ربط این مساله را پیگیری کنند.
شریفی با اعلان اینکه سازمان ملی مسکن و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولیان امر باید نسبت به حل این مساله اهتمام ویژه ای داشته باشند، اشاره کرد: شهرداری بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود، بارها قانون نظارت بر جلوگیری گسترش شهر تهران را چندین مرتبه اجرا و مکاتبات مکرری با کلیه ارگان ها در حریم داشته است و گزارش های آنرا به مقام محترم قضایی نیز منتقل کرده است. دستور قضایی گرفتن شده و در نهایت گزارشی از پروسه گرفتن دستور قضایی به جناب دادستان و مقام محترم قضایی ارائه شد. باتوجه به شرایط حاد و سخت حاکم در این اراضی که با تعدد مالکین مواجه هستیم، ما به حمایت مراجع محترم قضایی و نهادهای حاکمیتی نیازمندیم تا بتوانیم با موارد خاص و محدود ساخت و سازهای بدون مجوز که اتفاق می افتد قاطعانه برخورد نماییم. همین طور در نتیجه مکاتباتی که در ماههای اخیر با فرماندار تهران صورت گرفته، موضوع در شورای تامین مطرح شده و در انتظار تصمیم قاطع شورای تامین هستیم.
به گفته وی، در ادامه برخورد با ساخت و سازهای بدون مجوز در مرادآباد نیز روز چهارشنبه ۱۶ شهریور، شهرداری منطقه پنج تهران با حکم قضایی و برابر با هماهنگی های به عمل آمده با یگان ویژه نیروی انتظامی شهر تهران و کلانتری ۱۴۰ باغ فیض، مستحدثات بدون مجوز در حریم ۱۸۰۰ متری ارتفاعات مراد آباد واقع در ناحیه سه این منطقه را تخریب کرد.


تصویب و ابلاغ پروژه های توسعه ای محله شهید اسدی
شهردار منطقه ۱۳، با اشاره به بازدید از محله اسدی در ناحیه یک و بررسی مشکلات و نیاز های این محله، از تصویب برخی مصوبات این بازدید وابلاغ آن به حوزه های مربوطه آگاهی داد.
محمد هادی علی احمدی با تأکید بر اهمیت توسعه محله اس در قالب فرآیندی مشارکتی، دموکراتیک و مردم محور از چندین دهه گذشته، در کشورهای توسعه یافته، به عنوان محور برنامه های توسعه پایدار شهری و مناطق کلان شهری، اظهار داشت: برمبنای رویکرد جدید مدیریت شهری و تاکید شهردار تهران بر توسعه محلات در بازدیدی که به همراه تعدادی از معاونان، شهردار ناحیه ۱ و مدیران منطقه از محله اسدی داشتیم، تامین توسعه محله اسدی به معاونت فنی وعمران منطقه ابلاغ گردید.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه های مناسب توسعه ای از مؤلفه های ایجاد شهری زیبا و قابل دسترسی می باشد و در همین راستا رفاه و آرامش شهروندان از ضروری ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری است.
شهردار منطقه ۱۳ همین طور با اشاره به پاسخ به در خواست های مردمی از نگهداشت و نظافت خیابان شهرستانی، شستشوی مخازن زباله وجمع آوری چرخ دستی های این خیابان آگاهی داد و اشاره کرد: بازدید های محله ای و پیگیری مصوبات آن بطور مسلم رضایت شهروندان را در پی دارد و امیدواریم به سمت و سویی حرکت نماییم که این رضایت به حداکثر رسیده و شاهد شهری پرشور ونشاط با مشارکت بالای شهروندان در امور شهری باشیم.
تخفیف ویژه بازگشایی مدارس در شهروند
فروشگاه های زنجیره ای شهروند به مناسبت بازگشایی مدارس، فروش ویژه خودرا با جوایز و تخفیفات فوق العاده تا سقف ۵۰ درصد شروع کرد.
به مناسبت بازگشایی مدارس فروش فوق العاده شهروند از ۲۰ شهریور ماه با تخفیفات ویژه برای انواع لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش و کالاهای اساسی در تمام شعب فروشگاهی شروع شده و تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد.
فروشگاه های شهروند در امتداد تامین کالای مورد نیاز خانوار و کمک به تنظیم بازار در فصل بازگشایی مدارس، طی هماهنگی های موثر با تامین کنندگان کالا، توانسته انواع گروههای کالایی را با تخفیفات فوق العاده تا سقف ۵۰ درصد به شهروندان عرضه نماید.
همچنین با توجه به این که توسعه خدمات و عرضه سبد مصرفی خانواده ها بصورت جامع، از مهم ترین دغدغه های مدیریت مجموعه شهروند است، برمبنای تدابیر از قبل پیش بینی شده انواع نیازهای تغذیه ای و اقلام تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان از تولیدکنندگان ایرانی خوشنام تهیه شده که این امر نه فقط منجر به پشتیبانی از اقتصاد داخلی و تولیدکننده ایرانی می شود بلکه در امتداد توجه به حقوق مصرف کنندگان، کالایی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار می دهد.
از سویی باتوجه به بازگشایی حضوری مدارس بعد از گذشت تقریباً دو سال از زمان همه گیری کرونا، فروشگاه های شهروند با شعار «شین مثل شهروند، زنگ اول فروشگاه شهروند» با ایجاد فضایی مفرح و شاد در فروشگاه های منتخب خود، جوایز ویژه ای همچون ۲۰ سفر به کیش و ۲۰ دستگاه دوچرخه نیز به قید قرعه برای مشتریان خود در نظر گرفته تا علاوه بر خریدی مقرون به صرفه و با کیفیت از شهروند، با تجربه لذت قسمتی از برنده شدن به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.


نصب ۴۲۴ مخزن مکانیزه نو در سطح منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ از مبادرت به جانمایی و نصب ۴۲۴ مخزن مکانیزه نو در سطح نواحی سه گانه منطقه آگاهی داد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین تجهیزات نظافت شهری و جلوگیری از انباشت زباله و آلودگی محیط شهری، نصب مخزن های مکانیزه در معابر و خیابان های سطح شهر است.
رضا شنگی اضافه کرد: شهرداری منطقه ۱۷ در امتداد نظافت شهری و جلوگیری از انباشت زباله و حفظ زیبایی بصری شهر، طی یک سال قبل مبادرت به جانمایی و نصب ۴۲۴ مخزن زباله مکانیزه نو در سطح معابر و خیابان های نواحی سه گانه منطقه کرده است.
وی اشاره کرد: از این تعداد، ۲۰۴ مخزن مکانیزه نو در شش ماهه دوم سال قبل و ۲۲۰ مخزن مکانیزه نو طی شش ماه اخیر در سطح نواحی سه گانه منطقه نصب شده است.
شنگی اضافه کرد: از آنجائیکه مخازن مکانیزه به مرور گرفتار لطمه دیدگی می شوند، در اسرع وقت توسط اکیپ تامین مخازن تعمیر و بازسازی می شوند؛ طی ۶ ماه اخیر تعداد ۳۵۰ مخزن تعمیر و بازسازی شده و به چرخه فعالیت بازگشته اند که از این تعداد، ۱۱۸ مخزن در 10 روز اخیر مورد بازسازی و بازگشت به چرخه فعالیت، قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: مخازن مکانیزه طی یک برنامه تعیین شده، بطور مستمر و روزانه توسط عوامل خدمات شهری منطقه شست و شو و گندزدایی می شوند تا از ایجاد بوی نامطبوع و منظره بد جلوگیری شود.


1401/06/20
23:23:06
5.0 / 5
428
تگهای خبر: توسعه , تولید , جت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است