طرح ایجاد خانه های محیط زیست کشور درحال پیگیری است

طرح ایجاد خانه های محیط زیست کشور درحال پیگیری است به گزارش شاه بلاگ، ایرنا- مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: طرح ایجاد، توسعه، راه اندازی خانه محیط زیست در این سازمان درحال پیگیری است و درحال فراهم کردن برنامه و بستر برای سازمانها و تشکیلات مردم نهاد هستیم.


سید ابوالقاسم موسوی روز سه شنبه در نشست با سازمانها و تشکلهای مردمی حوزه محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: در قالب این طرح مکانهایی در استانها به عنوان محل تجمع برای فعالان محیط زیست در نظر گرفته می شود تا در رده های سنی مختلف و در ساعتهای متفاوت حضور یابند و کارکنان و تشکل های محیط زیستی آموزش هایی را عرضه کنند.
وی افزود: در این طرح دانش آموزان در اولویت قرار دارند و مهم ترین رده سنی هستند که تحت آموزش هستند.
مدیر کل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: هیچ سرمایه ای بالاتر از محیط زیست در کشور نداریم و تامین امنیت حقوقی از اولین درخواست های سازمان ها وتشکل های مردم نهاد است و باتوجه به اینکه تشکیلات در پشتیبانی از سرمایه های طبیعی و باارزش کشور به کمک دولت آمدند اگر حمایتی از آنها صورت نپذیرد تمام تشکل ها از بین خواهند رفت.
موسوی اضافه کرد: در تلاشیم روز درختکاری به یک رویداد محیط زیستی تبدیل گردد و طبق صحبت هایی که در شورای فرهنگ عمومی انجام شده است آموزش محیط زیست در تقویم رسمی به ثبت برسد.
وی با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباب مردمی سازی دولت و فرمایشات ایشان درباب حفظ محیط زیست در خصوص فانتزی نبودن مساله محیط زیست و معرفی آن به عنوان یک مساله جدی کشور افزود: توسعه، فرع بر محیط زیست است و این سخنان تکلیف را برای تمامی بخش ها و مردم در زمینه محیط زیست مشخص کرده است.
مدیر کل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تشکلها نیز نباید احساسی عمل کنند بلکه باید با تخصص و مطالعه و بصورت کارشناسی شده به موضوعات ورود کنند.
موسوی اضافه کرد: وظیفه امروز سازمان های مردم نهاد نسبت به قبل بسیار جدی تر شده است و باید به مباحث کارشناسی شده تر ورود کنند و اطمینان داشته باشند که در این صورت مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرند.
وی افزود: هر استان برمبنای چالش ها و موضوعات محیط زیستی که دارد می تواند پرچمدار یک موضوع در زمینه آموزش و مشارکت محوری و مسایل فنی محیط زیست باشد و تمام تمرکز، نیروی انسانی و اعتبارات خودرا بر روی همان موضوع متمرکز و بصورت پایلوت ملی طبق حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت کند تا استان هایی که درگیر این مساله مشابه هستند بتوانند از آن بهره گیرند.
مدیر کل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: یکی از طرح های در دست پیگیری تهیه برنامه مدون برای ۳۷ هزار دهیار در ۳۷ هزار روستای کشور است تا در این برنامه در هر روستا با تربیت یک تسهیلگر محیط زیست در مباحث مختلف آب و خاک و زباله در کنار دهیار کمک و یاور محیط زیست در آن منطقه باشند.



منبع:

1401/06/22
10:00:26
5.0 / 5
426
تگهای خبر: امنیت , توسعه , جت , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است