سیم های جدید ضربان سازی که در بدن حل می شوند

سیم های جدید ضربان سازی که در بدن حل می شوند شاه بلاگ: شاه بلاگ: سیم ها یا اصطلاحا لیدهای جدیدی که برای اتصال ضربان ساز به قلب استفاده می شوند، توسعه یافته اند و با پلیمرهای زیستی مختلف پوشانده شده اند که در صورت عدم نیاز در بدن حل می شوند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، سیم ها یا لیدهایی که ضربان سازها را به قلب متصل می کنند، به صورت بالقوه چه برداشته شوند و چه در جای خود در بدن رها شوند، می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. ازاین رو دانشمندان آلمانی درحال توسعه یک جایگزین هستند که توسط بدن جذب می شود.
لیدها سیم هایی هستند که مابین مولد ضربان و قلب قرار می گیرند. این لیدها می توانند انرژی را از ضربان ساز به قلب انتقال دهند.
بکار گرفتن ضربان ساز برای بیمارانی که بعد از انجام عمل جراحی قلب گرفتار آریتمی (ضربان قلب نامنظم) می شوند، غیر معمول نیست. این عارضه معمولا از راه استفاده موقت از یک ضربان ساز خارجی که از راه لیدهای الکتریکی به قلب متصل می شود، بعنوان یک اقدام پیشگیرانه هنگام انجام جراحی درمان می شود.
هنگامی که دیگر نیازی به ضربان ساز نباشد، لیدها را میتوان از بدن بیرون کشید یا از دستگاه جدا کرد یا در همان جا رها کرد. با این وجود، اگر آنها بیرون کشیده شوند، این احتمال وجود دارد که به بافتی که در اطراف آنها رشد کرده،، لطمه بزنند و اگر در بدن باقی بمانند نیز امکان دارد سبب عفونت یا عوارض دیگری شوند.
اینجاست که لیدهای قابل جذب زیستی بعنوان راه چاره در نظر گرفته شده اند. آنها بعنوان بخشی از پروژه RemoTe CarE (الکترودهای قلبی موقت قابل جذب مولیبدن) توسط دانشمندانی از مؤسسه فناوری ساخت و مواد پیشرفته فرانهوفر و دانشگاه فناوری درسدن درحال توسعه هستند.


همانطور که از نام این پروژه مشخص است، لیدها از فلزی به نام مولیبدن(molybdenum) ساخته شده اند. این لیدها نه تنها به شکل یکنواخت در بدن تجزیه می شوند، بلکه زیست سازگار، از نظر مکانیکی بسیار قوی و بسیار رسانای الکتریکی هستند.
هر لید از چندین رشته مولیبدن به هم پیچیده تشکیل شده است که در پلیمرهای زیستی پیچیده شده است. این پلیمرها در حالیکه ضربان ساز هنوز درحال استفاده است، عایق الکتریکی ایجاد می کنند و به همین ترتیب بعد از آن به شکل بی ضرر در بدن تجزیه می شوند.
مؤسسه فناوری ساخت و مواد پیشرفته فرانهوفر هم اکنون درحال آزمایش و بهینه سازی خواص مکانیکی، الکتریکی و تجزیه این لیدها و به دنبال شروع مطالعات پیش بالینی آن در اواخر سالجاری است.



1401/09/04
13:29:00
5.0 / 5
426
تگهای خبر: پیشرفت , توسعه , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است