یك دانشمند پیشگام در عرصه باروری:

تولد نوزاد با استفاده از سلول های پوست در آینده ممكن خواهد بود

تولد نوزاد با استفاده از سلول های پوست در آینده ممكن خواهد بود شاه بلاگ: دانشمندان پیشگام در عرصه باروری اظهار كردند: در آینده زوج ها می توانند به جای استفاده از سلول های جنسی با استفاده از استفاده از سلول های پوست بارور شوند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، استفان هیلر كه بعد از تولد كودكی به نام لوئیس براون در آزمایشگاه و با استفاده از لقاح مصنوعی، به تاسیس جدیدترین واحد IVF انگلیس كمك كرد، اظهار داشت هم اكنون امكان تولید سلول های جنسی مصنوعی وجود دارد.

وی طی سخنانی در كنفرانس ˮانجمن باروری انگلیسˮ اعلام نمود: پیشرفت علمی دانشمندان می تواند این امكان را فراهم سازد كه نوزادان بدون استفاده از اندام های تولید مثلی متولد شوند.

وی حتی ادعا نمود كه در آینده ممكن است بتوان با استفاده از چندین تار مو صاحب فرزند شد.



سه سال پیش دانشمندان دانشگاه كمبریج عنوان كردند كه می توانند از سلول های پوستی انسان های بالغ، تخمك انسان را بسازند و راه را برای تولد نوزادانی با دو پدر یا مادر هموار سازند.

پروفسورهیلرافزود: تحقیقات نشان داده است كه این امر در آینده ممكن خواهد بود.

وی ادامه داد: آزمایش جانوران نشان داده است كه می توان سلول های جنسی را از هر سلولی از بدن تولید كرد این در شرایطی است كه هنوز هیچ زمان مشخصی برای تولید نوزادان با استفاده از سلول های پوستی تعیین نشده بود و این مورد تنها در حد حدس و گمان است.




1396/10/17
15:49:53
5.0 / 5
4694
تگهای خبر: تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است