نمایشگاه CES ۲۰۲۳

تجربه لذت بازی با PS۵ برای معلولان

تجربه لذت بازی با PS۵ برای معلولان شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، شرکت سونی در پروژه ای تحت عنوان «لئوناردو»، درحال توسعه یک کیت کنترل گر جهت کمک به افراد دارای معلولیت به منظور بازی با پلی استیشن ۵ است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، شرکت سونی که خالق کنسول پلی استیشن است، درحال ساخت یک کنترل گر برای پلی استیشن ۵ تحت عنوان پروژه لئوناردو (Project Leonardo) است، کیتی که انجام بازی ها برای افرادی با توانایی حرکتیِ محدود را نوید می دهد.

پروژه لئوناردو در واقع یک سیستم متمرکز بر دسترسی است که هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نشده است. در تصاویر اولیه ای که از این پروژه انتشار یافته است، مجموعه ای از گیم پدها یا دکمه های بازی دایره ای وجود دارد که با دکمه ها و ورودی های جهت دار پوشانده شده اند و همه آنها قابل تنظیم هستند.

براساس اعلام سونی، این سیستم با PS۵ کار می کند و به بازیکنان این امکان را می دهد تا با جابجایی دکمه ها، تعویض قطعات سخت افزاری و ایجاد اَشکال متمایز، دسته بازی ایده آل خویش را بسازند.

پروژه لئوناردو را میتوان به تنهایی یا با دسته های DualSense جفت کرد. حداکثر دو لئوناردو و یک DualSense را میتوان بعنوان یک دسته توسط PS۵ استفاده نمود. این کار به بازیکنان انعطاف پذیری می دهد و همینطور به افراد دیگر اجازه می دهد تا به کنترل بازی ها کمک کنند.

سخت افزار پروژه لئوناردو شامل چهار پورت ۳.۵ میلیمتری AUX است تا انواع لوازم جانبی و سوئیچ های دسترسی موجود را در خود جای دهد. خود کنترل گر را میتوان روی یک میز قرار داد یا آنرا روی یک سه پایه نصب کرد و نیازی به نگه داشتن ندارد.



سونی در حین طراحی پروژه لئوناردو با برخی از شرکتهای طراح و مبتکر در حوزه طراحی وسایل برای معلولان و همینطور شرکتهای طراحی بازی ها همکاری کرده است.

با پروژه لئوناردو، سونی تلاش در رقابت با شرکت مایکروسافت دارد که در فناوری دسترس پذیری، بخصوص در فضای بازی پیشرو بوده است.

شرکت مایکروسافت، کنترل گر تطبیقی کنسول ایکس باکس را در سال ۲۰۱۸ عرضه نمود و بسیار از آن استقبال شد. این شرکت همینطور یک لابراتوار جدید متمرکز بر ساخت سخت افزار فراگیر و یک برنامه پنج ساله برای بهبود چشم انداز فناوری برای افراد دارای معلولیت راه اندازی کرده است.

یکی از مهم ترین جذابیت های کنترل گر تطبیقی ایکس باکس (Xbox Adaptive Controller) قیمت آن است که تنها ۱۰۰ دلار قیمت دارد. این در حالیست که هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت کنترل گر پروژه لئوناردو نشده و همینطور هیچ تاریخی برای عرضه آن اعلام نشده است.

سو موریموتو، یکی از طراحان شرکت سونی، پروژه لئوناردو را این گونه توصیف می کند: گروه ما بیشتر از ده ها طرح را با متخصصان دسترس پذیری آزمایش کرد و به دنبال رویکردهایی بود که به حل چالش های کلیدی جهت استفاده موثر از دسته بازی کمک نماید. در نهایت روی یک "کنترل گر تقسیم شده" به توافق رسیدیم. یک طراحی که امکان جابجایی انگشت شست را تقریبا به صورت آزاد به چپ و راست فراهم می آورد و می تواند بدون احتیاج به نگه داشتن استفاده گردد و دارای دکمه های بسیار انعطاف پذیر است.

در کنفرانس خبری سونی در CES ۲۰۲۳ امروز خبرهای مثبتی برای PS۵ منتشر گردید. جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن، پایان رسمی کمبود این کنسول را اعلام نمود و اظهار داشت: هرکسی که PS۵ می خواهد حالا خیلی راحتتر می تواند به آن برسد.





منبع:

1401/10/16
13:03:58
5.0 / 5
384
تگهای خبر: تاریخ , توسعه , سخت افزار , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است