استفاده دانشمندان از سلاح مخفی کروکودیل ها در مقابل عفونت های قارچی کشنده

استفاده دانشمندان از سلاح مخفی کروکودیل ها در مقابل عفونت های قارچی کشنده شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه لا تروب استرالیا نشان داده که چگونه کروکودیل ها با وجود زندگی در آب کثیف تنها با استفاده از مکانیسم منحصربفرد سنجش pH در مقابل مبتلا شدن به عفونت های قارچی کشنده مقاوم هستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تی ان، نتایج این مطالعه می تواند برای ایجاد درمان هدفمند برای عفونت های قارچی در انسان که به علت افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی در حال افزایش می باشد، استفاده گردد.
«اسکات ویلیامز» نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه لاتروب، بر «دیفنسین»(defensins) تمساح ها تمرکز کرد. دیفنسین ها، پروتئین های کوچکی هستند که عفونت بوجود آمده در سیستم ایمنی را تشخیص داده و شناسایی می کنند.
اسکات ویلیامز اظهار داشت: ما ساختارهای دیفنسین تمساح را حل کردیم و به طرز شگفت انگیزی آنها شبیه پروتئین های مشابه در انسان هستند، این به آن معنا است که می توانیم از آنها بعنوان الگویی برای درمان عفونت های قارچی در انسان استفاده نماییم. کروکودیل ها دفاع ضد قارچی خوبی دارند و امیدواریم بتوانیم دفاع آنها را با نیازهای خود تطبیق دهیم.
اسکات ویلیامز اضافه کرد: این نخستین بار است که این عملکرد در هر گیاه یا حیوانی یافت می شود. ما این مکانیسم سنجش pH را در هیچ حیوان یا گیاه دیگری ندیده ایم.
دفنسین ها می توانند فعالیت خویش را بر مبنای محیط pH تغییر دهند، ازاین رو می توانیم دفنسین های دیگری را مهندسی نماییم تا بسته به وجود عفونت خاموش یا روشن شوند. بعضی از روش های درمانی به صورت تصادفی روی سلول های سالم اثر می گذارند، در حالیکه این مکانیسم می تواند به کاهش این تأثیرات و تمرکز بر روی موارد مضر کمک نماید.
پروفسور «مارک هولت» نویسنده ارشد این مقاله اظهار داشت که این مطالعه همینطور نخستین مطالعه ای است که ساختار حمله غشای دفنسین را با وضوح بالا مستند می کند. پروفسور هولت اظهار داشت: با استفاده از قدرت «سنکروترون»(synchrotron) استرالیا، به همراه پروفسور «مارک کوانساکول»، ما توانستیم داده های ساختاری تولید نماییم تا مشخص نماییم چگونه دفنسین ها به پاتوژن های قارچی حمله می کنند و آنها را از بین می برند. تابش سنکروترن یک امکان توانمند برای مطالعه ساختمان مولکولی و تغییرات شکل و ترکیبات سلولی در هنگام واکنش های شیمیایی است. در نتیجه، یافته های ما مدلی برای درک فعالیت ضد میکروبی سایر دفاع ها همچون دفاع در انسان عرضه می کند. در این مطالعه، پروفسور هولت بافت کروکودیل را با کمک «جان لور» و «جان مک گراث« از مزرعه پرورش کروکودیل کورانا در یپون، کوئینزلند، نخستین مزرعه تجاری پرورش کروکودیل در استرالیا برداشت کرد.


درمان های آینده که می تواند عفونت ها را هدف قرار دهد
یافته های این مطالعه می تواند در آینده به محققان امکان مهندسی دیفنسین هایی با فعالیت وابسته به pH در بیوتکنولوژی و کاربردهای درمانی، مانند درمان عفونت های جدی در انسان را بدهد. دیفنسین تمساح آب شور 0CpoBD۱۳) دارای یک فعالیت ضد میکروبی جالب است که وابسته به pH محیطی است که برای تشخیص بدن یا تشخیص ناحیه یا سلول های آلوده کلیدی است. بر مبنای سطح pH دیواره بیرونی سلول، CpoBD۱۳ عفونت های قارچی را شناسایی کرده و به آنها حمله می کند.

دفنسین چیست؟
دیفنسین ها پروتئین هایی در گیاهان و حیوانات هستند که بخش مهمی از سیستم ایمنی ذاتی را می سازند تا از آنها در مقابل عفونت توسط پاتوژن های میکروبی مانند باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها محافظت کنند.
آنها برای نخستین بار در دهه ۱۹۸۰ کشف شدند و اخیراً بعنوان درمان های بالقوه برای درمان بیماری های عفونی و سرطان توجه را به خود جلب کرده اند. باآنکه بیشتر تلاشهای تحقیقاتی بر روی دفنسین های انسانی و گیاهی متمرکز شده اند، اما اطلاعات کمی در مورد دفنسین های گونه های دیگر که می توانند عملکردهای منحصر به فرد و مفیدی داشته باشند، وجود دارد.
یافته های این مطالعه در مجله «Nature Communications» انتشار یافته است.




منبع:

1401/12/14
11:57:13
5.0 / 5
1139
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است