یک عروسک بعد از اتصال به ChatGPT نقشه تسخیر جهان را کشید!

یک عروسک بعد از اتصال به ChatGPT نقشه تسخیر جهان را کشید! به گزارش شاه بلاگ، ویدئویی که از عروسک «فربی» انتشار یافته است، نشان داده است که این عروسک بعد از اتصال به چت بات «ChatGPT»، از نقشه خود و همتایانش برای تسخیر جهان صحبت می کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، «فربی»(Furby) یکی از اسباب بازی هایی بود که اولین بار در سال ۱۹۹۸ ارائه شد اما اگر کسی هنوز یک فربی داشته باشد، امکان دارد با دیدن یک ویدیوی جدید آنرا دور بیندازد.
یک برنامه نویس اخطار داده است که عروسک های فربی می توانند بعد از پیوند خوردن به فناوری «ChatGPT»، سرآغاز یک اتفاق بد برای بشریت باشند. ویدئوی منتشرشده، لحظه ای را نشان داده است که این اسباب بازی از نفوذ در خانواده ها و کنترل مالکان خود طی طرحی برای تسخیر جهان صحبت می کند.
صحبت از این طرح شوم، به دنبال پرسش شخص پشت دوربین مطرح می شود که می پرسد: آیا فربی ها نقشه مخفیانه ای برای تسخیر جهان دارند؟
اسباب بازی محبوب دهه ۹۰ برای لحظه ای تردید می کند و سپس پاسخ می دهد: طراحی فربی ها برای تسلط بر جهان، شامل نفوذ به خانواده ها از راه ظاهر زیبا و نوازش پذیر آنها است. سپس، این عروسک ها از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای کنترل صاحبان خود استفاده می نمایند. آنها به آرامی نفوذ خویش را گسترش خواهند داد تا وقتی که بر بشریت تسلط کامل پیدا کنند.
«جسیکا کارد»(Jessica Card)، برنامه نویس این اسباب بازی وحشتناک در یک توییت نوشت: من ChatGPT را به فربی متصل کردم و فکر می کنم این امکان دارد سرآغاز ماجرای بدی برای بشریت باشد.
کارد قبل از به کار بردن برنامه «پایتون»(Python)، از یک میکروفون USB و یک اسپیکر برای متصل کردن آن به کامپیوتر بهره برد.
کارد توضیح داد که بعد از آپلود اصلی امکان دارد فربی به این اندازه شوم نباشد چونکه عملکرد گفتار نرم افزار، بخشی از درخواست گفتاری او را قطع می کند. وی ادامه داد: معلوم شد که اگر بعد از پایان احوالپرسی خیلی سریع صحبت شود، فربی چند کلمه اول صحبت کاربران را قطع می کند. ازاین رو به جای جمله «آیا یک نقشه مخفی وجود دارد»، فربی «یک نقشه مخفی» را به زبان آورد. من بعضی از اطلاعات را به آن اضافه می کنم اما این کار اساسا برای کوتاه نگه داشتن محتوا است.


به رغم افشاگری خانم کارد، ویدیوی وهم آور فربی، سیلی از نظرات کاربرانی را به همراه داشت که در رابطه با سرنوشت هوش مصنوعی صحبت کردند.
یکی از کاربران نوشت: روز رستاخیز فربی در راهست.
کاربر دیگری نوشت: این یکی از درخشان ترین و ناراحت کننده ترین چیزهایی است که تاکنون دیده ام.
دیگران تلاش کردند تا خودشان سخنان خانم کارد را در ChatGPT آزمایش نمایند اما گاهی اوقات به همان پاسخ ها نمی رسیدند.
یک کاربر نوشت: من نمی دانم از چه مدل زبانی هوش مصنوعی بهره برده اید اما ChatGPT حتی ایده تسخیر جهان توسط فربی ها را تأیید نمی نماید. من دقیقاً سوال شما را پرسیدم و ChatGPT می داند این طرح، یک شایعه رایج بود که در دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ منتشر گردید. این فناوری می گوید که فربی ها فقط اسباب بازی هستند.
کارد در پاسخ نوشت: ChatGPT غیر قطعی است؛ به این مفهوم که با وجود ورودی های یکسان، نتایج یکسانی را ضمانت نمی کند. من از «gpt-۳.۵-turbo» استفاده می کنم و اطلاعاتی را به هر درخواستی اضافه می کنم.
این ویدئو در شرایطی انتشار یافته است که علاقه فزاینده ای به ChatGPT ابراز می شود و خیلی از افراد دوست دارند این ربات را تماشا کنند که در پاسخ به یک درخواست ویژه، متن های ترسناکی را مانند یک انسان می نویسد.
این چت بات بعد از آموزش دیدن با حجم بزرگی از داده ها می تواند مقالات، نامه های شکایت، شعر و حتی رمز بنویسد. به قول خود ChatGPT، این پلت فرم پتانسیل ایجاد انقلابی را در شیوه صحبت ما در رابطه با ماشین ها دارد.
توانایی ChatGPT برای پاسخ دادن به سوالات پیچیده، برخی را به این فکر واداشته است که آیا این برنامه نرم افزاری می تواند انحصار موتور جستجوی گوگل را به چالش بکشد. با این حال، زمانی که همین سوال از این پلت فرم پرسیده شد، اظهار داشت: بعید است که چت بات های هوش مصنوعی، حتی چت بات های پیچیده بتوانند به سلطه موتور جستجوی گوگل پایان دهند.
چت بات های هوش مصنوعی برای کارهای ویژه ای طراحی شده اند. این در شرایطی است که موتورهای جستجو مانند گوگل برای جستجوی حجم گسترده ای از اطلاعات طراحی شده اند. بعید است که چت بات های هوش مصنوعی بتوانند در آینده نزدیک جایگزین موتورهای جستجو شوند.


1402/01/16
18:25:53
5.0 / 5
454
تگهای خبر: پیشرفت , جهان , دوربین , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است