رقابت برای ساخت یك پایگاه دائمی در ماه آغاز می شود

آیا چین در رقابت فضایی آمریکا را شکست می دهد؟

آیا چین در رقابت فضایی آمریکا را شکست می دهد؟ به گزارش شاه بلاگ، چین اذعان دارد که می خواهد تا سال ۲۰۳۰ یعنی چهار سال زودتر از ناسا یک پایگاه فضایی در ماه بسازد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، چین شاید در اکتشافات فضایی نوپا باشد اما از یک هدف بزرگ پرده برداری کرده است و آن تبدیل شدن به نخستین کشوری است که روی ماه پایگاه می سازد.
پکن نه تنها می خواهد فضانوردان چینی طی هفت سال آینده روی ماه قدم بردارند بلکه امکان دارد ایالات متحده را در رقابت برای ایجاد یک پایگاه دائمی در قمر زمین شکست دهد.
ناسا پیش از این هدف خود برای ایجاد پایگاه آرتمیس در دهه ۲۰۳۰ را اعلام نموده بود. این جدول زمانی دو کشور را هم مسیر می کند و چشم اندازی اعجاب انگیز از یک مسابقه فضایی حماسی در قرن بیست و یک را رقم می زد.
وو ویرن(Wu Weiren)، فیزیکدانی که مأموریت ماه چین را هدایت می کند، به رسانه های دولتی اظهار داشت که پکن می خواهد یک پایگاه علمی و تحقیقاتی قمری را پیش از پایان دهه در ماه ایجاد نماید.
او اظهار داشت: تا سال ۲۰۳۰، رد پای مردم چین روی ماه نقش می بندد. هیچ شکی وجود ندارد.
این اتفاق دو سال بعد از آن رخ می دهد که چین از برنامه های خود با روسیه برای ایجاد یک پایگاه مشترک در ماه تا سال ۲۰۳۵ اطلاع داد.
تصویر مفهومی عرضه شده توسط روسکاسموس

1402/02/09
10:55:31
5.0 / 5
373
تگهای خبر: فضا , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است