فیلمی از لحظه برخورد صاعقه با سکوی پرتاب موشک فالکون هوی

فیلمی از لحظه برخورد صاعقه با سکوی پرتاب موشک فالکون هوی شاه بلاگ: فیلمی که در توییتر انتشار یافته است، لحظه برخورد صاعقه را با سکوی پرتاب موشک «فالکون هوی» شرکت «اسپیس ایکس» نشان میدهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ویدئوها و تصاویر خیره کننده ای که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند، لحظه برخورد صاعقه با سکوی پرتاب را در حالی ثبت کرده اند که موشک «فالکون هوی»(Falcon Heavy) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) در انتظار پرتاب روز ۲۷ آوریل است.
«مرکز فضایی کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا، شرایط هوایی ناملایمی را تجربه نمود و در معرض هشدارهای رعد و برق و گردباد قرار گرفت که موجب شد کوشش برای پرتاب فالکون هوی متوقف شود. زمان پرتاب به روز ۳۰ آوریل موکول شد.
دوربین های واقع در اطراف سکوی پرتاب، مناظری را از برخورد صاعقه به دکل حفاظتی بالای برج ثابت مستقر در «سکوی پرتاب ۳۹ای»(LC-۳۹A) ثبت کردند. دکل به شکلی طراحی شده است که بار الکتریکی را از موشک روی سکوی پرتاب دور کند و آنرا بطور ایمن به زمین هدایت کند.
روز بعد، بعد از کاهش طوفانی که به تگرگ، گردباد و رعد و برق منجر گردید، اسپیس ایکس در یک توییت نوشت که گروههای مهندسی، بازرسی های بیشتری را روی فالکون هوی، محموله ها و تجهیزات پشتیبانی زمینی انجام دادند. بنظر می رسد این بررسی ها نشان می دهند که دکل حفاظتی در مقابل صاعقه طبق برنامه عمل کرده است و از موشک و محموله آن در مقابل لطمه محافظت می کند.
وب سایت «Spaceflight Now» در توییتر خود، یک ویدیوی باورنکردنی را از حمله صاعقه به سکوی پرتاب منتشر نمود که قدرت ترسناک طبیعت را در حالی نشان داد که رعد و برق، آسمان طوفانی فلوریدا را روشن می کرد.
این پرتاب که قرار بود یک ماهواره «ویاست-۳ امریکاس»(ViaSat-۳ Americas) را به مدار زمین بفرستد، برای پرتاب در روز ۲۸ آوریل برنامه ریزی شد اما باردیگر به تعویق افتاد. فالکون هوی سرانجام روز ۳۰ آوریل ساعت ۸: ۲۶ شب به وقت منطقه زمانی شرقی، همراه با ماهواره ۶۴۰۰ کیلوگرمی پرواز کرد.
این ششمین پرواز موشک فالکون هوی اسپیس ایکس بشمار می رود که از سه واحد مرحله اول موشک فالکون۹ تشکیل شده است. این پرواز ویژه، یک ماهواره ارتباطی به نام «آرکتوروس»(Arcturus) را نیز حمل می کرد که محصول شرکت «آسترانیس اسپیس تکنولوژیز»(Astranis Space Technologies) مستقر در سان فرانسیسکو است و همچنین، یک کیوب ست اینترنت اشیا به نام «جی اس-۱»(GS-۱) که توسط شرکت «گراویتی اسپیس»(Gravity Space) مستقر در واشنگتن مدیریت می شود.
در ویدئوی زیر می توانید لحظه برخورد صاعقه با سکوی پرتاب را ببینید.


1402/02/14
14:40:36
5.0 / 5
351
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است