تلسکوپ جیمز وب راز ناپدید شدن حلقه های زحل را کشف می کند

تلسکوپ جیمز وب راز ناپدید شدن حلقه های زحل را کشف می کند شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، گروهی از ستاره شناسان قصد دارند با کمک «تلسکوپ فضایی جیمز وب» و «رصدخانه کک»، به راز ناپدید شدن حلقه های زحل پی ببرند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، حلقه های سیاره زحل درحال ناپدید شدن هستند و ما نمی دانیم که چه مدت دیگر در اطراف آن خواهند بود. ستاره شناسان از دهه ۱۹۸۰ می دانستند که درونی ترین حلقه های یخی زحل به صورت پیوسته درحال فرسایش یافتن در جو فوقانی آن هستند. بارش باران با چنان سرعتی درحال وقوع است که روزانه به اندازه یک استخر آب روی این غول گازی می بارد. با این حال، سرعت کوچک شدن سیستم حلقه زحل که تعیین کننده زمان ناپدید شدن آن به حساب می آید، همچنان یک پرسش بدون پاسخ است.
«تلسکوپ فضایی جیمز وب»(JWST) ناسا که تجهیزات قوی آن تابحال به بررسی کهکشان های دوردست کیهان اولیه پرداخته اند، بزودی خواهند توانست این پدیده جالب را مورد بررسی قرار دهند.
«جیمز اودونوگو»(James O'Donoghue)، دانشمند سیاره شناسی «آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن»(JAXA) که سرپرستی تلاشهای جدید را برای تعیین مدت ماندگاری حلقه های زحل بر عهده خواهد داشت، اظهار داشت: ما هنوز درحال کوشش برای کشف دقیق سرعت فرسایش حلقه های زحل هستیم. هم اکنون، پژوهشها نشان می دهند که این حلقه ها تنها برای چند صد میلیون سال دیگر بخشی از زحل خواهند بود.
برداشت یک هنرمند از چگونگی ظاهر زحل در ۱۰۰ میلیون سال آینده


منبع:

1402/02/15
12:51:00
5.0 / 5
415
تگهای خبر: پژوهش , دانش , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است