لحظه ورود خدمه ماموریت شنژو ۱۶ به ایستگاه فضایی چین

لحظه ورود خدمه ماموریت شنژو ۱۶ به ایستگاه فضایی چین شاه بلاگ: شاه بلاگ: فیلمی که از خدمه ماموریت «شنژو 16» انتشار یافته است، لحظه ورود آنها را به ایستگاه فضایی «تیانگونگ» چین نشان میدهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، جدیدترین خدمه چین متشکل از سه فضانورد حالا در ایستگاه فضایی این کشور موسوم به «تیانگونگ»(Tiangong) حضور دارند. این سه نفر که خدمه ماموریت «شنژو ۱۶»(Shenzhou ۱۶) هستند، روز دوشنبه، ۲۹ مه ساعت ۹: ۳۱ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۵: ۰۱ بامدادان سه شنبه به وقت تهران) با موشک «لانگ مارچ ۲اف»(Long March ۲F) از «مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان»(JSLC) در صحرای گبی به مقصد ایستگاه فضایی تیانگونگ پرتاب شدند.
فضاپیمای شنژو ۱۶ در روز ۳۰ مه ساعت ۴: ۲۹ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۱: ۵۹ سه شنبه به وقت تهران)، ملاقات و اتصال خودکار به تیانگونگ را تکمیل کرد و به ماژول هسته «تیانه»(Tianhe) ایستگاه متصل شد. فیلم انتشار یافته توسط «آژانس فضایی سرنشین دار چین»(China Manned Space Agency) و تلویزیون مرکزی چین نشان میدهد فضاپیما که با سرعت حدود ۲۸۶۵۰ کیلومتر در ساعت درحال حرکت است، به ایستگاه نزدیک و متصل می شود.
فیلم منتشرشده از داخل ایستگاه فضایی تیانگونگ، «فی جونلونگ»(Fei Junlong)، «دنگ چینگمینگ»(Deng Qingming) و «ژانگ لو»(Zhang Lu) خدمه ماموریت «شنژو ۱۵» را نشان میدهد که هنگام ورود فضانوردان شنژو ۱۶ به ایستگاه، به آنها خوش آمد می گویند.
«جینگ هایپنگ»(Jing Haipeng) فرمانده شنژو ۱۶، «ژو یانگژو»(Zhu Yangzhu) مهندس پرواز فضایی و «گوی هایچائو»(Gui Haichao) متخصص محموله، نخستین اعضا از سومین گروه انتخاب فضانورد هستند که به فضا پرواز می کنند. آنها مقرر است بعد از خدمه شنژو ۱۵ که سوم ژوئن به زمین باز خواهند گشت، فرمان دهی تیانگونگ را بر عهده بگیرند.
هایپنگ، یانگژو و هایچائو تا نوامبر در این پایگاه مداری باقی خواهند ماند تا آزمایش های علمی و پیاده روی های فضایی را انجام دهند و در ترویج و گسترش علم مشارکت داشته باشند.


1402/03/11
13:24:14
5.0 / 5
308
تگهای خبر: فضا , كشور , ماهواره , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است