عکس های جدید موشک آریان ۶ بر روی سکوی پرتاب

عکس های جدید موشک آریان ۶ بر روی سکوی پرتاب شاه بلاگ: شاه بلاگ: «آژانس فضایی اروپا» قبل از آزمایش کردن موتور موشک «آریان 6» در ماه جاری، تصاویر جدیدی را از این موشک منتشر نموده است که آنرا روی سکوی پرتاب نشان می دهند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، تصاویر جدید موشک «آریان ۶»(Ariane 6)، آنرا روی سکوی پرتاب در «پایگاه فضایی گویان»(CSG) «آژانس فضایی اروپا»(ESA) در فرانسه نشان می دهند. این عکس ها نخستین نما را از آریان ۶ به نمایش می گذارند که بصورت عمودی روی سکوی پرتاب خود ایستاده است. این موشک که از اوایل دهه ۲۰۱۰ درحال توسعه بوده، مقرر است جایگزین موشک «آریان ۵» شود و امکان دسترسی کم هزینه به فضا را برای مشتریان فراهم آورد.
آریان ۶ در این عکس ها، برای آزمایش روشن کردن موتور آماده شده است. این آزمایش با برداشتن درهای متحرکی صورت می گیرد که از موشک روی سکوی پرتاب محافظت می کند. در بیانیه آژانس فضایی اروپا ذکر شده است که به عنوان قسمتی از این فرایند، درهای متحرک باز می شوند و سازه روی ریل می چرخد.


مقامات آژانس فضایی اروپا در این بیانیه نوشتند: این عملیات که حدود نیم ساعت طول می کشد، یک بررسی آزمایشی بمنظور آماده سازی موشک برای روشن کردن مجموعه موتور «وولکین ۲.۱»(Vulcain 2.1) است. این آزمایش ها روی سکوی پرتاب به عنوان قسمتی از آماده سازی های جاری برای نخستین پرواز آریان ۶ انجام خواهند شد.
موشک آریان ۶ در تصاویر جدید آژانس فضایی اروپا، فقط آزمایش روش های مونتاژ، اتصالات الکتریکی و سوختی و تله متری را پشت سر می گذارد و برای پرواز کردن آماده نشده است. روش برداشتن در متحرک و بازگرداندن آن برای نخستین بار، به زیرساخت زمینی موشک اعتبار می بخشد.


موشک آریان ۶ توسط شرکت فرانسوی مهندسی هوافضا موسوم به «آریان گروپ»(ArianeGroup) و به نمایندگی از آژانس فضایی اروپا ایجاد می شود. هسته و مراحل بالایی موشک به گویان فرانسه فرستاده شدند و مونتاژ آنها بصورت افقی انجام شد. سپس، موشک به سکوی پرتاب منتقل شد و قبل از اتصال تقویت کننده های سوخت جامد و محموله، بصورت عمودی روی سکو قرار گرفت. بر طبق بیانیه آژانس فضایی اروپا، این نخستین بار است که موشک آریان بصورت افقی مونتاژ می شود. بگفته مقامات آژانس فضایی اروپا، این کار می تواند زمان و هزینه پرتاب را کم کند.
نخستین پرواز آریان ۶ ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود، اما از آن زمان تاکنون، تاریخ پرتاب چندین بار تغییر یافته است. تازه ترین تاریخ مورد نظر برای پرتاب، سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ است. آریان ۶ دارای یک مرحله فوقانی قابل احتراق به نام «وینچی»(Vinci) است که می تواند ماهواره ها را به مدارها و ارتفاعات مختلف برساند. این موشک طوری طراحی شده است که بتواند بطور خودکار از مدار بیرون برود و در جو زمین بسوزد.



1402/04/13
09:36:23
5.0 / 5
301
تگهای خبر: تاریخ , توسعه , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است