تصویر جدید کاوشگر چاندرایان-۳ از ماه منتشر گردید

تصویر جدید کاوشگر چاندرایان-۳ از ماه منتشر گردید شاه بلاگ: شاه بلاگ: کاوشگر چاندرایان-3 هند در آستانه ی فرود، چندین تصویر از فاصله ی نزدیک از ماه ثبت نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فرودگر چاندرایان-۳ درحال آماده شدن برای شروع تلاشش برای فرود نرم روی سطح ماه در روز ۲۳ یا ۲۴ اوت(یکم یا دوم شهریور) است و الان تصاویر خیره کننده ای از قمر زمین ثبت کرده است.
چاندرایان-۳ در روز ۱۴ ژوئیه بمنظور انجام نخستین فرود موفقیت آمیز هند بر روی ماه به فضا پرتاب شد. دوگانه ی فرودگر- ماه نورد تا حالا طبق برنامه پیش رفته است. در روز پنجم اوت چاندرایان-۳ وارد مدار ماه شد و در روز ۱۷ اوت(۲۶ مرداد) از ماژول پیشران خود جدا شد.
کاوشگر هند در طول مسیر تصاویر زیادی ثبت کرده است. به عنوان مثال، چاندرایان-۳ در روز پنجشنبه تصویری از ماژول پیشران جدید خود ثبت نمود که سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) روز گذشته آنرا به اشتراک گذاشت.
پست توییتری سازمان تحقیقات فضایی هند یک ویدیوی ۳۱ ثانیه ای است که برخی از تصاویر گرفته شده توسط چاندرایان-۳ در آن پخش می شوند. بیشتر عکس ها سطح ماه را نشان می دهند. سازمان تحقیقات فضایی هند برخی از دهانه های مختلفی را که از زیر کاوشگر عبور می کنند، همچون فابری و جوردانو برونو، برچسب گذاری کرده است.


1402/05/29
11:27:16
5.0 / 5
249
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است