در گزارش شاه بلاگ اعلام شد؛

تحقیق و توسعه شرط بقای فعالیت دانش بنیانی شرکت ها

تحقیق و توسعه شرط بقای فعالیت دانش بنیانی شرکت ها شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: در ۱۰ سال قبل از ۲ هزار شرکت عنوان دانش بنیانی گرفته شده و در واقع لغو نشان شده اند.



رضا اسدی فر در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که روند لغو دانش بنیانی شرکت ها به چه صورت است و روند رصد شرکت ها برای افت و ارتقا آنها چگونه است، اظهار داشت: کلاً «دانش بنیانی» یک فرآیند زمان دار است؛ یعنی اگر دانش بنیانی یک شرکت تأیید می شود، ۳ سال محصولش اعتبار دارد و پس از سه سال مجدداً ارزیابی می نماییم.
معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری اضافه کرد: از آنجاییکه بسیاری از شرکت ها تحقیق و توسعه انجام نمی دهند در دوره های ارزیابی یا برای بعضی از محصولات یا کل سبد محصولی شأن نشان دانش بنیانی را از دست می دهند و در این صورت شرکت دیگر عنوان دانش بنیانی نخواهد داشت؛ چون که کشور و سطح فناوری درحال رشد است ما برای سبد کالا و خدمات دانش بنیانی سطح متوسط به بالای هر صنعتی را در نظر می گیریم.
اسدی فر اشاره کرد: ازاین رو اگر شرکتی، کار تحقیق و توسعه انجام ندهد به احتمال زیاد لغو خواهد شد، مگر این که محصول جدید با فناوری بالاتر عرضه نماید. در آیین نامه جدید ارزیابی دانش بنیان ها، همچنان دوره های ارزیابی ۳ ساله است.
وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص این که در آخرین آمار چند شرکت از چرخه دانش بنیانی خارج شده اند، اظهار داشت: در ۱۰ سال قبل از ۲ هزار شرکت عنوان دانش بنیانی گرفته شده و در واقع لغو نشان شده اند.
معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری اضافه کرد: ۲۰ درصد از این ۲ هزار شرکت در حوزه تجهیزات و ماشین آلات، ۲۰ درصد حوزه الکترونیک و مخابرات، ۲۵ درصد فناوری اطلاعات، ۱۵ درصد مواد شیمیایی، ۳-۴ درصد کشاورزی، ۳-۴ درصد در حوزه تجهیزات پزشکی لغو فعالیت شده اند.


منبع:

1402/06/20
12:20:49
5.0 / 5
302
تگهای خبر: توسعه , خدمات , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است