معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم:

بیش از ۱۰۲ هزار نفر در شرکت های نوآور و دانش بنیان اشتغال دارند

بیش از ۱۰۲ هزار نفر در شرکت های نوآور و دانش بنیان اشتغال دارند شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اظهار داشت: در کشور نزدیک به 10 هزار واحد فناور داریم و 102 هزار و 300 شغل در این تعداد واحد به وجود آمده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از وزارت علوم، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران اظهار داشت: در کشور نزدیک به ۱۰ هزار واحد فناور داریم و ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ شغل در این تعداد واحد به وجود آمده است و گردش مالی این شرکتها سالیانه ۳۲ همت است.
سجاد محمدعلی نژاد اشاره کرد: در سالهای اخیر زحمات فراوانی انجام شده است تا شاهد همگرایی در تمام زیست بوم نوآوری باشیم که با توجه به این که یک پدیده جدید شمرده می شود زحمات بسیاری را می طلبید.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت: دولت معتقد می باشد حوزه فناوری و نوآوری را تا جایی که می تواند پشتیبانی کند و دراین زمینه پارک های علم و فناوری را به عنوان پدر واحدهای فناور و نوآوری می داند و بنا بر این باید جنبه های مختلف برای تجاری سازی محصولات و خدمات اجتماعی مختلف را در این پارک ها دنبال نماییم.
وی با اعلان اینکه متولی اصلی فکر در خلق نوآوری، پارک های علم و فناوری هستند اشاره کرد: در این زمینه چند دغدغه وجود دارد و برای آن برنامه داریم که یکی از آن پشتیبانی از شرکت های نوآوری و تجاری سازی محصولات آنها است که دراین زمینه با وزارت صمت تفاهم کردیم که ۸ خوشه تخصصی را شکل بدهیم و یکی از پارک های علم و فناوری به عنوان محور قرار می گیرد تا بتوانیم این مساله را محقق نماییم.
وی محور دوم را رفع نیازهای کشور در حوزه محصولات وارداتی دانست و گفت: دراین زمینه نیازهای صنایع و شرکت های دولتی که باید برای نیاز آنها ارز اختصاص پیدا کند، بر طبق سامانه ای که مشخص شده بررسی می شود که آیا این نیاز در داخل کشور تولید می شود یا خیر و بعد از آن تصمیم گیری می شود و محصولاتی که در این سامانه بارگذاری می شود دیگر به هیچ عنوان واردات آن صورت نمی گیرد.
محمدعلی نژاد بحث نواحی نوآوری را یکی دیگر از دغدغه های جدی خود در عرصه نوآوری دانست و اشاره کرد: دراین زمینه گرفتار چالش هایی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که متأسفانه تا حالا یک تعریف مشخص از نظر شهرسازی در حوزه پهنه نوآوری نداریم که به زودی دراین زمینه بسته جدیدی آماده و ارائه خواهیم کرد تا ناحیه های نوآوری برمبنای تعاملات و ظرفیت هایی که شکل می گیرد می تواند ظرفیتهای جدیدی را بوجود آورد.
وی اضافه کرد: البته ایجاد پهنه های نوآوری در تمام محل ها شرایط ایجاد را ندارد که با احتساب این مساله و در نظر گرفتن این محدودیت در صورت ایجاد یک زنجیره بین شرکتها در ناحیه های نوآوری می توان امیدوار بود دغدغه های خیلی از شرکتها برطرف شود.
محمدعلی نژاد در آخر با دردناک دانستن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: برای تمام دغدغه مندان علم و نوآوری دردناک است که رژیمی بدون هیچ واهمه ای کودکان را بکشد و متأسفانه برخی از افراد با افتخار از این حوادث نام می برند که امیدواریم هرچه زودتر شاهد صلح در تمام مناطق باشیم.

1402/08/19
16:12:00
5.0 / 5
213
تگهای خبر: تجاری سازی , تولید , جت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است