در گفت وگو با شاه بلاگ

صالحی: سردار سلیمانی نماد یک نظامی باتجربه و دولتمردی حکیم بود

صالحی: سردار سلیمانی نماد یک نظامی باتجربه و دولتمردی حکیم بود به گزارش شاه بلاگ، وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خدمات و اقدامات سردار سلیمانی بیرون از مرزهای ایران بخصوص در سال هایی که داعش در نزدیکی مرزهای کشور و در همسایگی ما بود صرفاً برای ایران نبود بلکه خدمتی به بشریت بود که توانست تا حد ممکن ریشه داعش را بخشکاند.


«علی اکبر صالحی» در گفتگو با ایسنا در رابطه با خاطرات همکاری اش با سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در سالهای تصدی اش در وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: در موضوعات فنی هسته ای دخالتی نداشتند اما در زمان تصدی ام در وزارت امور خارجه یک مرتبه با سردار سلیمانی در رابطه با مذاکره محرمانه با آمریکا که بعضی از دوستان در آن مقطع با آن مخالفت هایی داشتند و نمی گذاشتند که کار با عمانی ها به راحتی جلو رود و مذاکرات محرمانه را جدی پیش ببریم صحبت کردم و گفتم شما به میدان بیا و کمک کن تا مشکل پرونده هسته ای را حل نماییم و ایشان ضمن تأیید اقدام وزارت خارجه در این خصوص گفت تمام تلاشم را می کنم. البته در آن مقطع توفیقی که باید حاصل می شد، نشد.
وزیر پیشین امور خارجه کشورمان در رابطه با تعاملاتش با سردار سلیمانی در رابطه با داعش و منطقه در سال هایی که داعش در سوریه حضور پررنگ داشت، اظهار داشت: ما دائم با هم جلسه داشتیم و هر هفته حداقل یک جلسه کاری آن در وزارت خارجه انجام می شد.
صالحی در ادامه اظهار داشت: نه تنها در وزارت خارجه جلسات به صورت مرتبط و هفتگی انجام می شد، بلکه جلساتی هم در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی و شورایعالی امنیت ملی به صورت مرتب برگزار می شد. البته آقای سلیمانی عضو شورا نبودند اما بنا بر مباحثی که به ایشان مرتبط بود در این جلسات شرکت می کرد. بعضی اوقات هم با حضور چهار الی پنج نفر از مسئولان ذیریط خدمت مقام معظم رهبری می رسیدیم و موضوعات منطقه را با ایشان مطرح می کردیم و تصمیمات مقتضی گرفته می شد. ارتباط سردار سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران با وزارت امور خارجه در آن مقطع دوجانبه، مستمر و سازنده بود.

علی اکبر صالحی-عکس آرشیوی


منبع:

1402/10/13
09:09:02
5.0 / 5
242
تگهای خبر: امنیت , خدمات , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است