توسط متخصصان یك شركت دارویی محقق شد؛

تولید دو داروی جدید فشار خون در کشور

تولید دو داروی جدید فشار خون در کشور به گزارش شاه بلاگ، متخصصان یک شرکت داروسازی موفق به تولید دو داروی جدید درمان فشار خون بالا شدند که حدود ۳۲ میلیون ایرانی به درجات مختلفی از آن مبتلا هستند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا کریمی مستوفی، مدیرعامل یک مجموعه داروسازی عنوان کرد: متخصصان این مجموعه موفق شده اند داروی فشار خون تلمیک – اچ، اولین تلمیسارتان/هیدروکلروتیازید در ایران را در اختیار بیماران قرار دهند. این دارو که به صورت قرص های روکش دار ساخته شده برای درمان فشارخون بالا استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه حدود ۳۲ میلیون نفر در ایران دارای درجاتی از فشار خون بالا هستند، عنوان کرد: فشارخون بالا از مهم ترین دلایل زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی مانند سکته قلبی، سکته مغزی و مرگ در اثر این بیماری ها می باشد. حوادث قلبی عروقی در ساعات اولیه بامداد که تعادل برخی از هورمون های موجود در بدن به هم می خورد بیشتر از ساعات دیگر اتفاق می افتد. از مزیت های داروی تلمیسارتان/هیدروکلروتیازید اکتوورکو، کنترل دائمی فشار خون بخصوص در زمان خواب شبانگاهی و ساعات نخستین بامداد است.
مستوفی تصریح کرد: مصرف این دارو می تواند فشار خون بیمار را به مدت ۲۴ ساعت کنترل کند و عوارض فشارخون را کم کند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از داروهای جدید این شرکت که در نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی (سلامت بنیان) رونمایی گردید، داروی ایربسال (ایربسارتان) است که به صورت قرص های روکش دار و خط دار ۳۰۰ میلی گرمی موجود می باشد. این دارو برای درمان فشارخون بالا و هم چنین درمان نفروپاتی دیابتی استفاده می شود.
مستوفی ضمن اشاره به اینکه فشار خون بالا که متأسفانه شیوع نسبتا بالایی هم در کشور دارد از مهم ترین عوامل بیماری های قلبی عروقی و کلیوی است، خاطرنشان کرد: عارضه فشار خون بالا در بیماران دیابتی (دارای قند خون بالای کنترل نشده) می تواند سبب صدمه به عروق کلیه و سلول های آن شود که صدمه دیدن این سلول ها در نهایت به بروز نارسایی کلیه منجر می شود. داروی ایربسال علاوه بر کنترل فشارخون، می تواند در جلوگیری از نفروپاتی دیابتی (دفع پروتئین از کلیه ها) موثر باشد.
مدیرعامل این داروسازی ضمن اشاره به تولید نزدیک به ۴۰۰ محصول دارویی در ۱۵ حوزه درمانی در این شرکت که طیف گسترده ای از داروهای بیماری های عمومی تا آنکولوژی و داروهای پرخطر، هورمونی و بیولوژیک را شامل می شود عنوان کرد: این مجموعه دارویی که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و مکمل ها هم فعالیت دارد در جهت کمک به توسعه فعالیتهای دانش بنیان در حوزه سلامت مبادرت به راه اندازی شتابدهنده اکتوتک کرده است.
مستوفی در انتها افزود: این مجموعه دانش بنیان که سال ۹۹ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه زیست فناوری به بهره برداری رسید هم اکنون یک مجموعه تحقیق و توسعه پیشرفته با الزامات یک پارک علم و فناوری است که از تجاری سازی ایده های نوآورانه در حوزه های مختلف همچون داروهای بیوتکنولوژی، واکسن، فرمولاسیون های جدید دارویی، پزشکی شخصی شده، سلامت هوشمند، کیت های تشخیصی و کنترل کیفیت غذا و حوزه مواد اولیه و تجهیزات خط تولید کارخانه ها حمایت می کند.


منبع:

1402/11/03
15:20:14
5.0 / 5
283
تگهای خبر: پارك علم و فناوری , پیشرفت , تجاری سازی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است