تركیه:

عاملان حمله مسلحانه به کلیسای سانتا ماریا دستگیر شدند

عاملان حمله مسلحانه به کلیسای سانتا ماریا دستگیر شدند به گزارش شاه بلاگ، وزیر کشور ترکیه اعلام نمود 2 عامل حمله مسلحانه به کلیسای سانتا ماریا که به کشته شدن یک نفر انجامید، دستگیر شدند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «علی یرلیکایا»، وزیر کشور ترکیه طی مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام نمود: «۲ مظنون به قتل شهروندمان «تونجر جیهان» در آیین روز یکشنبه کلیسای سانتا ماریا در ساری یر استانبول، دستگیر شدند. به پلیس استانبول و پلیس های قهرمانمان که عاملان را شناسایی و دستگیر کردند، تبریک و به خانواده و بستگان شهروند جان باخته، یک دفعه دیگر تسلیت می گویم.»
به نقل از الجزیره، یرلیکایا درباره ی هویت مظنونان اظهار داشت: یکی از آنها تبعه تاجیکستان و دیگری تبعه روسیه است.
وی احتمال داد که وابسته به داعش باشند.
این در حالیست که داعش مسؤولیت این حمله را بوسیله آژانس خبری «اعماق» به عهده گرفت و اظهار داشت که این عملیات در پاسخ به درخواست رهبرشان برای هدف قرار دادن یهودیان و مسیحیان در همه جا انجام شد.
برمبنای آن چه وزیر کشور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، در پی این عملیات که در منطقه ساری یر استانبول انجام شد، پلیس ۳۰ حمله انجام داد که در نتیجه آن ۴۷ نفر دستگیر شدند.
تصاویر دوربین های مداربسته ۲ مرد را نشان دادند که ماسکهای مشکی داشتند و دستشان در جیبشان بوده و یکی از آنها عینک آفتابی به چشم داشت. یکی از آنها به مردی در داخل کلیسا تیراندازی کرد و او را کشت.
بگفته مقامات محلی زمانی که تیراندازی شروع شد حدود ۴۰ نفر - همچون کنسول لهستان - در مراسم عشای ربانی روز یکشنبه شرکت داشتند.
شهردار ساری یر اصرار کرد که بعد از شلیک دوم، سلاح مورد استفاده گرفتار مشکل شد بدین سبب ۲ مهاجم پیش از دستگیری از محل متواری شدند.
مقامات محلی می گویند تلفات این حمله می توانست بسیار بیشتر باشد.




منبع:

1402/11/09
09:32:19
5.0 / 5
242
تگهای خبر: جت , دوربین , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است