زلنسکی برای دریافت کمک های بیشتر نظامی به آلمان وارد شد

زلنسکی برای دریافت کمک های بیشتر نظامی به آلمان وارد شد به گزارش شاه بلاگ، رئیس جمهوری اکراین امروز (جمعه) بعنوان بخشی از یک سفر برای کمک های نظامی حیاتی و امضای تعهدات امنیتی دوجانبه در حالیکه جنگ با روسیه به سومین سال خود نزدیک می شود، وارد آلمان شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، این سفر در حالی صورت می گیرد که نیروهای کی یف تلاش می کنند نیروهای روسی را که به شهر آودیوکا در شرق نزدیک شده اند، متوقف کنند. اکراین با کمبود نیروی انسانی و ذخایر مهمات مواجه می باشد، در حالیکه کمک های نظامی ایالات متحده ماه ها به تعویق افتاده است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، این اولین سفر خارجی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اکراین از زمان جابجایی فرمانده ارتش و تغییر فرماندهی نظامی این کشور خواهد بود که یک قمار بزرگ در مقطع دشواری از جنگ است که به قول زلنسکی برای رویارویی با چالش های درحال تغییر میدان جنگ ضروری است.
آلمان و فرانسه در آستانه تبدیل شدن به دومین و سومین متحد اکراین هستند که با امضای قراردادهای امنیتی دوجانبه، شرایطی را برای ادامه حمایت تا رسیدن اکراین به هدف خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو تعیین می کند.


زلنسکی در رسانه اجتماعی و زمان ورود به آلمان اظهار داشت: من از امروز دو روز مهم پیش رو دارم. دیدار با شرکا در آلمان و فرانسه، توافق های جدید و کنفرانس امنیتی مونیخ. یک ساختار جدید امنیتی برای اکراین به همراه فرصت های جدید پیش روست. ما تلاش خویش را برای هر چه سریعتر پایان دادن به این جنگ و تضمین صلحی پایدار به کار می بندیم.
جزئیات توافق هایی که مقرر است بین امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و زلنسکی امضا شود، نامعلوم است اما کی یف گفته که می خواهد از اولین توافق های امضا شده با انگلیس در ژانویه ۲۰۲۴، بعنوان چارچوب کاری استفاده نماید.
لندن اظهار داشت که این توافق طیف وسیعی از حمایت هایی را که برای امنیت اکراین عرضه کرده و ادامه خواهد داد، رسمیت بخشید.
همینطور این تعهد را ایجاد کرد که در صورت مواجه شدن اکراین با حمله مسلحانه روسیه در آینده، ظرف ۲۴ ساعت با کی یف مشورت کند و کمک های امنیتی سریع و پایدار عرضه کند.
شولتس گفته توافقنامه دوجانبه در مورد تضمین های امنیتی و حمایت بلندمدت بدون عرضه جزئیات بیشتر پیش از نشست امضا خواهد شد.
مقامات فرانسوی هم جزئیات کمی در مورد توافقنامه دوجانبه بین پاریس و کی یف قبل از مراسم امضای قرارداد در کاخ الیزه در پاریس در شامگاه امروز (جمعه) عرضه کردند.
آنها گفتند که این قرارداد شامل عناصر اقتصادی و مالی است و محدود به موارد نظامی نمی شود.
زلنسکی همینطور مقرر است روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کند. چندین دیدار دوجانبه در حاشیه این کنفرانس برنامه ریزی شده که شامل دیدار با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده می شود.




منبع:

1402/11/27
16:18:39
5.0 / 5
265
تگهای خبر: امنیت , جت , كشور , نیروی انسانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است