استخراج نانوذرات از زباله های الکترونیکی!

استخراج نانوذرات از زباله های الکترونیکی! شاه بلاگ: دو شرکت در هند توافق نامه ای برای استخراج نانوذرات اکسیدمس از زباله های الکترونیکی امضاء کردند. این کار هم صرفه اقتصادی دارد و هم از جنبه اقتصاد چرخه ای اهمیت دارد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، شرکت ریسایکل کارو (Recyclekaro) برای استخراج نانوذرات از زباله های الکترونیکی، قراردادی با مرکز بارک (BARC) امضا کرد. مقرر است این دو شرکت از زباله های الکتریکی ترکیبات نانومقیاس اکسید مس استخراج کنند.
نانوذرات اکسیدمس تولید شده پتانسیل عظیمی جهت استفاده به عنوان کاتالیزور در فرآیندهای مختلف صنعتی، پوشش های ضدباکتریایی برای دستگاه های پزشکی و الکترونیکی و همین طور حسگرها دارد. همین طور می توان از این نانوذرات اکسیدمس برای تولید جوهرهای رسانا و تصفیه آب استفاده نمود.
مرکز تحقیقات اتمی بابها (BARC) یکی از مراکز بین رشته ای در هند است که دارای زیرساخت های متنوعی برای تحقیقات در عرصه اتمی است. بازیابی فلزات گرانبها از PCB نه فقط از نظر اقتصادی اهمیت دارد، بلکه از نظر اقتصاد چرخه ای نیز مهمست و مواد اولیه اساسی را برای تولید فراهم می آورد.
استخراج نانومواد مهم از زباله یکی از روندهای مهم در دنیای فناوری است. هم اکنون شرکتها و مراکز تحقیقاتی مختلفی در جهان روی استخراج ترکیباتی نظیر گرافن و نانوذرات مختلف از زباله ها کار می کنند.
البته در راهبرد دیگری، دانشمندان از نانومواد برای استخراج فلزات باارزش استفاده می نمایند. برای مثال با افزودن گرافن به زباله های حاوی طلا، این فلز باارزش از زباله ها بیرون کشیده می شود. در یک کار تحقیقاتی نشان داده شد که با یک گرم گرافن می توان دو گرم طلا را از زباله ها استخراج کرد.


منبع:

1402/11/29
10:07:42
5.0 / 5
251
تگهای خبر: تولید , جهان , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است