مدیر سابق سیا:

روسیه بن بست جنگ اوکراین را شکسته و درحال پیشروی است

روسیه بن بست جنگ اوکراین را شکسته و درحال پیشروی است به گزارش شاه بلاگ، مدیر اسبق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت این ارزیابی که جنگ اکراین در بن بست قرار گرفته صحیح نیست چون عملا روسیه در این جنگ درحال پیشروی است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «رابرت گیتس» مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه ای تصریح کرد که روسیه بن بست در جنگ اکراین را شکسته و در خط مقدمی ۶۰۰ مایلی این جنگ مشغول پیشروی است.
گیتس در مصاحبه با واشنگتن پست اظهار داشت: «خیلی از افراد وضعیت جنگ در اکراین را در مقطع کنونی بعنوان بن بست ارزیابی می کنند اما من باور دارم که الان عملا این جنگ چندان در بن بست قرار ندارد چون روس ها پیشروی کرده اند.»
او که در دولت های «جورج دبلیو. بوش» و «باراک اوباما» بعنوان وزیر دفاع کار کرده است، بیان داشت این مسئله که اکراین شهر استراتژیک آودیوکا را از دست داد به روس ها اجازه داد که محورهای نبرد بیشتر به سمت شرق جلو ببرند.
مقام پیشین آمریکایی در ادامه این مصاحبه اظهار داشت: «تمامی مطالبی که من می خوانم نشان می دهند که روس ها در فاز تهاجمی در مکانهای مختلف در طول خط مقدم ۶۰۰ مایلی جنگ هستند.»
رابرت گیتس اظهار نمود که اعتقاد دارد شکست های نظامی اکراین به علت مشکل پیدا کردن این کشور در تأمین مهمات و تسلیحات رخ داده اند.
گیتس بیان داشت: «من در گزارش ها خوانده ام که به ازای هر گلوله توپی که اوکراینی ها شلیک می کنند، روس ها ۱۰ گلوله توپ شلیک می کنند، ازاین رو اوکراینی ها حالا با کمبود مهمات توپ و گلوله مواجهند.»
اکراین برای ادامه دادن به جنگ اتکای سنگینی به کمک های آمریکا داشته، در حالیکه بر اساس گزارش ها آمریکا از ابتدا اجرای «عملیات نظامی ویژه» ارتش روسیه در اکراین از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون بیشتر از ۴۴ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار کی یف قرار داده است.
بسته کمکی درخواستی جدید کاخ سفید برای اکراین در اواخر سال ۲۰۲۳ به کنگره آمریکا عرضه شد اما همچنان در بن بست است و به نظر می آید جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند به مخالفت خود با این بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری ادامه دهند.




منبع:

1402/12/05
09:04:29
5.0 / 5
252
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است