حمایت ایلان ماسک از انحلال ناتو

حمایت ایلان ماسک از انحلال ناتو به گزارش شاه بلاگ، «ایلان ماسک» ضمن پشتیبانی از منحل شدن ائتلاف ناتو اظهار داشت: «همیشه فکر می کردم که چرا ناتو به حیات خود ادامه داده، آن هم با وجود این که دشمن و دلیل وجودی آن یعنی پیمان ورشو، منحل شده است.»


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «ایلان ماسک» مالک شرکت اسپیس ایکس و مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در همین شبکه در پاسخ به پست «دیوید ساکس» مجری یک پادکست آمریکایی و از کارآفرین های بخش فناوری این کشور چنین پستی را منتشر نمود.
دیوید ساکس پیش تر در ایکس نوشت: در سال ۱۹۹۱، اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ناتو با یک بحران وجودی مواجه شد؛ دلیل ظهور آن دیگر وجود نداشت. اما به جای انحلال، مأموریت جدیدی دارد. ناتو با گسترش و در یک چرخه بسته، سبب ایجاد خصومت هایی می شود.
پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه یادآور شده بود که بعد از انحلال سازمان پیمان ورشو و خروج از صحنه سیاسی اتحاد جماهیر شوروی، «امیدی برای تحقق اصول چندجانبه گرایی واقعی و غیرقابل تقسیم در منطقه یورو-آتلانتیک وجود داشت.» به قول او، با این وجود، «کشورهای غربی نه تنها ناتو را حفظ کردند، بلکه حتی برخلاف وعده های سوگند خورده خود، مسیری را برای جذب گستاخانه فضای مجاور تعیین کردند، همچون مناطقی که در آن منافع حیاتی روسیه همیشه وجود داشته و وجود خواهد داشت.»




منبع:

1402/12/13
14:51:13
5.0 / 5
184
تگهای خبر: جت , فضا , فناوری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است