مفاد توافق پیشنهادی مصر و آمریکا درباره ی ترک مخاصمه غزه

مفاد توافق پیشنهادی مصر و آمریکا درباره ی ترک مخاصمه غزه شاه بلاگ: مصر هشتم آوریل توافق پیشنهادی «اصول اساسی توافق چارچوب» را به جنبش حماس تحویل داد که بعدا مشخص شد این توافق پیشنهادی حاصل رایزنی های میان مقامات مصری با «ویلیام برنز» رییس سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است و اصلا طرف صهیونیستی آنرا تایید نکرده است. توافقی که ابتدا به زبان انگلیسی نگارش شده و بصورت غیر رسمی توسط میانجی ها ترجمه شده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، یک رسانه لبنانی متن این توافق مصر را که تحت عنوان «توافق میان طرف صهیونیستی و طرف فلسطینی در غزه درباره ی تبادل اسرا و زندانیان و برقراری مجدد آرامش پایدار» قرار دارد، منتشر نموده است؛ پیشنهادی که مقاومت فلسطین این توافق پیشنهادی را رد کرده است.
بر اساس گزارش روزنامه الاخبار، بر طبق این توافق پیشنهادی مصر، اصول اساسی توافق چارچوب از سه مرحله تشکیل می شود و هر مرحله ۴۲ روز به طول می انجامد.
مرحله اول شامل این اقدامات می شود: توقف همه عملیات نظامی فلسطینیان مقابل تمامی اهداف صهیونیستی شامل نظامی و غیرنظامی. توقف همه عملیات نظامی تهاجمی رژیم صهیونیستی شامل حملات هوایی و توپخانه ای، مانورهای تهاجمی و یورش های جدید در نوار غزه. توقف همه تحرکات هوایی شامل نظامی و جاسوسی در نوار غزه به مدت ۶ ساعت در روز تا روز ۱۴ توافق و بعد از آن توقف این تحرکات به مدت ۸ ساعت در روز. در روز نخست اجرای مرحله اول توافق، نیروهای اشغالگر در خارج از مناطق پرجمعیت غزه و در مناطقی که در نقشه ای که طرف صهیونیستی ارائه خواهد کرد، مستقر می شوند.

تانک های اسرائیلی در نزدیکی غزه


منبع:

1403/02/02
08:04:04
5.0 / 5
110
تگهای خبر: سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است