وزیر علوم زیمباوه مطرح كرد:

آمادگی زیمباوه جهت استفاده از توانمندی های فناوری ایران

آمادگی زیمباوه جهت استفاده از توانمندی های فناوری ایران به گزارش شاه بلاگ، وزیر علوم زیمبابوه اظهار داشت: ۲ کشور دارای روابط عمیق سیاسی و فرهنگی هستند که این امر، به سایر حوزه ها همچون همکاریهای علمی توسعه می یابد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آمون مورویرا، وزیر علوم زیمبابوه در دیدار با روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به روابط عمیق سیاسی و قرابت مردم دو کشور خاطرنشان کرد: تعامل خوب و روابط دوستانه دو کشور ایران پیدا کند.
وزیر علوم زیمباوه ضمن اشاره به برخورداری این کشور از منابع طبیعی و لزوم استفاده از دانش و فناوری برای ارتقای این منابع به خدمات، اشتغال و خلق ثروت اظهار داشت: معتقدیم کاربردی سازی ظرفیت ها و منابع طبیعی با کمک دانش و فناوری امکان دارد و با عنایت به منابعی که زیمبابوه در اختیار دارد، توانمندی های دانشی و فناورانه ایران می تواند به گسترش خدمات، افزایش رفاه و پیشرفت با سوار شدن فناوری بر این ظرفیت ها منجر شود. آمادگی کامل داریم تا از توانمندی ایران در کاربردی سازی فناوری در حوزه هایی همچون هوافضا، کشاورزی، سلامت، محیط زیست و معادن در چارچوب هماهنگی های بین تیم های متخصص از دو کشور استفاده نماییم و همکاری هایمان را در زمینه های فناوری و اقتصادی، گسترش دهیم. با آغوش باز از همکاری علمی، نوآوری، اجتماعی و صنعتی، استقبال می نماییم.
«ایران» الگوی خودباوری و توانمندی
آمون مورویرا ضمن اشاره به رویکرد حمایتگرانه و دیدگاه باز جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در تلاش هستیم تا روابط سیاسی خوب دو کشور را به سطح روابط علمی و فناوری هم ترجمه نماییم و بر این باور هستیم که ایران در زمینه استقلال، خودباوری و پیشرفت قدم های خوبی برداشته است. برای ما مهم می باشد تا تجربیات ایران را بیاموزیم و با استفاده از فناوری و نوآوری، کرامت و عزت مندی را برای مردم خود به ارمغان ببریم. در گفت و گو و دیدار با معاون علمی رئیس جمهور ایران بر این مورد تاکید شد و اعلام کردیم که مشتاق هستیم روابط راهبردی با ایران را بخصوص در حوزه علم و فناوری تقویت نماییم و این کار را در چارچوب سیاست ها، کمیته های مشترک و کارگروه های همکاری دنبال خواهیم کرد.
وزیر علوم زیمباوه همینطور ضمن اشاره به استفاده از تجربیات ایران در بومی سازی محصولات استراتژیک و پیشرفته اظهار داشت: ایران دارای سال ها تجربه و دستاورد در زمینه نوآوری است و توانسته با اتصال فناوری و نوآوری به منابع، عزت و اقتدار را برای مردم خود کسب کند. در زیمباوه همچنان منابع طبیعی و زیرزمینی، محور اقتصاد هستند. ما به دنبال این هستیم تا از اقتصاد مبتنی بر منابع عبور نماییم. وابستگی به منابع، خواسته استعمارگران است و ما با گذار از منبع پایه بودن، به دنبال حرکت به سمت یک اقتصاد مولد هستیم.
وی اضافه کرد: از راه عرضه خدمات و تولید محصولات مناسب می توانیم به مردم خود کرامت ببخشیم. با معاون محترم علمی به یک هماهنگی برای اجرای پروژه هایی با مالکیت مشترک بر زیرساخت ها، سرمایه گذاری ها و دانش و فناوری ها رسیدیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک به یک پلت فرم برای تولید محصولات مشترک باکیفیت مطلوب دست یابیم.

1403/02/20
13:19:07
5.0 / 5
218
تگهای خبر: پیشرفت , توسعه , تولید , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است