از سفر به ماه؛

کاوشگر چینی با دست پر در راه بازگشت به زمین

کاوشگر چینی با دست پر در راه بازگشت به زمین به گزارش شاه بلاگ، چین اعلام نموده کاوشگر همراه نمونه های سنگ و خاک ماه سفر خود برای بازگشت به زمین را شروع کرده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ای اف پی، طبق بیانیه سازمان فضایی چین، ماژول بالارونده کاوشگر چانگ ۶ از روی سطح ماه بلند و وارد مدار از پیش تعیین شده دور سیاره شد. این اولین این ماموریت که موفقیت آمیز قلمداد شده، پیشرفت مهمی در برنامه فضایی چین بشمار می رود که هدف آن ارسال فضانورد به ماه پیش از پایان دهه جاری میلادی است. کاوشگر چانگ۶ ماه گذشته به فضا پرتاب شد و لندر آن روز یکشبنه در قسمت دورافتاده ماه فرود آمد. بخش بالا رونده این لندر امروز بامداد درساعت ۷: ۳۸ دقیقه به وقت پکن از روی ماه بلند شد. موتورهای کاوشگر به مدت ۶ دقیقه روشن شدند تابه مدار تعیین شده ماه برسد.
به نوشته آسوشتیدپرس، سازمان فضایی چین اعلام نمود فضاپیماتست دمای بالا روی سطح ماه را تحمل کرد و نمونه های جمع آوری شده بوسیله حفاری و همین طور سنگ و خاک تجمیع شده از روی سطح را در محفظه ای داخل ماژول بالا رونده کاوشگر قرار داد. محفظه مذکور به کپسولی برای ورود باردیگر به زمین منتقل می شود که مقرر است ۲۵ ژوئن در صحرایی در چین فرود آید.
بعد از آنکه نمونه ها بطور موفقیت آمیز از روی ماه جمع آوری شدندف یک پرچم ملی چین که توسط لندر حمل شده بود، برای اولین بار در قسمت دورافتاده ماه باز شد. بگفته سازمان فضایی چین پرچم این کشور از مواد کامپوزیت خاصی تولید شده و روی یک بازوی جمع شدنی روی لندر قرار داشته است.



منبع:

1403/03/16
13:39:06
5.0 / 5
262
تگهای خبر: پیشرفت , تولید , فضا , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است