جایگزینی كارت شناسایی با كاشت تراشه در بدن

جایگزینی كارت شناسایی با كاشت تراشه در بدن به گزارش شاه بلاگ یك شركت آمریكایی می خواهد تراشه ای را در بدن كاركنان خود بكارد كه جایگزینی برای كارت های شناسایی محسوب می گردد.


این تراشه RFID باعث می شود كه محل استقرار فیزیكی كارمندان این شركت به طور آنی و لحظه ای قابل شناسایی باشد. مزیت دیگر استفاده از این روش برای شناسایی كاركنان این است كه تراشه مذكور گم نمی شود، جا نمی ماند و دزدیده نمی شود.
شركت Three Square Market، اعلام كرده است استفاده از این تراشه ها در این شركت اختیاری است و انتظار می رود ۵۰ نفر از كارمندان از آن استفاده كنند.
نصب این تراشه باز كردن قفل اتاق های تفریح و استراحت و همین طور روشن كردن و استفاده از دستگاه های چاپگر و كپی را نیز ممكن می كند. همچنین از این طریق می توان برخی اقلام را از دستگاه های فروش ثابت نصب شده در این شركت خریداری كرد.
این تراشه ها از فناوری near-field communications (NFC) كه در كارت های اعتباری نیز مورد استفاده قرار می گیرد، برای برقراری ارتباط با محیط اطراف بهره می گیرند.
انتظار می رود طی سال های آینده استفاده از تراشه های كاشته شده در بدن انسان به عنوان ابزاری برای شناسایی هویت افراد، باز و بسته كردن درها، استفاده از دستگاه های مختلف، قفل كردن و بازكردن قفل تلفن ها، به اشتراك گذاری اطلاعات حرفه ای و تجاری، ذخیره سازی اطلاعات پزشكی و بهداشتی، پرداخت پول و غیره افزایش یابد.
 

1396/05/03
00:19:15
2.5 / 5
5936
تگهای خبر: فناوری , تراشه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
بهدر:
واویلا !
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است