احتمال درمان نابینایی با سلول های بنیادی خون بند ناف

احتمال درمان نابینایی با سلول های بنیادی خون بند ناف شاه بلاگ: محققان در دانشگاه سین سیناتی بر این باورند كه ممكن است سلول های بنیادی خون بند ناف بینایی از دست رفته به علت بیماری های قرنیه را احیا كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، هم اكنون، پیوند قرنیه تنها درمان واقعی برای احیای بینایی در كسانی است كه به دلایلی مانند عفونت، زخم های شیمیایی و مكانیكی و نقص های مادرزادی ناشی از موتاسیون های ژنتیكی، بینایی شان را از دست داده اند.
با این حال، شمار قرنیه های اهدایی مناسب پیوند جوابگوی نیازها نیست و بنابراین نیاز مبرمی به ایجاد درمان های جایگزین است كه یكی از آن ها پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی است.
پژوهشی جدید در دانشگاه سین سیناتی ممكن است به ریكاوری بینایی از دست رفته بیماران مبتلا به اسكار قرنیه كمك نماید.
وینستون كائو و همكارانش در دانشگاه سین سیناتی دریافته اند كه پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف انسانی به مدلهای موشی كه فاقد پروتئین lumican هستند می تواند شفافیت قرنیه های نازك و تیره(cloudy) را در آن ها احیا كند.
پروتئین lumican، پروتئینی است كه شكل گیری و حفظ قرنیه شفاف را كنترل می كند. مدلهای موشی ناك اوت شده برای lumican قرنیه نازك و تیره دارند. پیوند سلول های بنیادی بند ناف شفافیت قرنیه را به صورت قابل توجهی بالا می برد و ضخامت استرومای قرنیه را در این موش ها بالا می برد. این سلول های بنیادی برای بیش از سه ماه در استرومای قرنیه باقی می ماند و با كمترین شانس رد پیوند همراه است.
در مجموع، این مطالعه سلول های بنیادی بند ناف را گزینه امیدوار كننده ای برای درمان صدمه های قرنیه منجر به نابینایی می داند و براین باور است كه این سلول ها می توانند بینایی را در فرد مبتلا به این عارضه احیا كنند.

1396/10/28
18:19:47
5.0 / 5
4552
تگهای خبر: دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است