محققان دانشگاه میشیگان دنبال می كنند؛

ساخت واكسن ضد سرطان با استفاده از ذرات شبه ویروس

ساخت واكسن ضد سرطان با استفاده از ذرات شبه ویروس شاه بلاگ: دانشمندان آمریكایی قصد دارند با استفاده از یك ذره شبه ویروس، واكسن جدیدی برای پیشگیری از سرطان ابداع كنند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، دانشمندان ˮدانشگاه ایالتی میشیگانˮ (Michigan State University) در آمریكا، در حال مهندسی یك ذره شبه ویروس موسوم به ˮQβˮ هستند كه به واكنش های ایمنی ضد سرطان در بدن می انجامد و احتمال دارد بتوان از آن، بعنوان واكسن جدیدی برای درمان سرطان بهره برد.

این پروژه كه با بودجه ˮموسسه ملی سرطانˮ (National Cancer Institute)آمریكا تامین می شود، از گسترش واكسن محافظ حیوانات در برابر سلول های سرطانی كه هم اكنون غیر قابل درمان هستند، پشتیبانی می كند. ممكن است واكسن كنونی، به راحتی به واكسن هایی جهت استفاده انسان در برابر سرطان هایی كه خودجوش پدید می آیند، تبدیل گردد.

ˮشو فی هانگˮ (Xuefei Huang)، استاد شیمی در دانشكده علوم طبیعی و مهندسی زیست پزشكی در دانشكده مهندسیˮدانشگاه ایالتی مورگانˮ (MSU) در آمریكا اظهار داشت: منحصر به فرد بودن این پروژه، به خاطر تمركز بر گسترش ایمنی درمانی جدید ضد سرطان بر اساس مشاركت های میان كالج های علوم طبیعی، مهندسی و دامپزشكی است. هدف این پژوهش، ثبت روشی نوین برای درمان سرطان و كامل كردن شیمی درمانی و پرتو درمانی كنونی است.

این گروه پژوهشی، ذرات Qβ را با ˮآنتی ژن های كربوهیدرات مربوط به تومورˮ (TACAs)تركیب می كنند و باور دارند این كار، به تكمیل ایمنی ضد تومور سلول منجر می شود، رشد تومور را می كاهد و در برابر گسترش سرطان محافظت می كند.

به علاوه، پژوهشگران از ساختار كریستالی Qβ برای گسترش جهش هایی استفاده می نمایند كه احتمال دارد پادتن های سمی را كاهش و سلول های مورد نظر را افزایش دهد كه به مرگ سلول های سرطانی منجر می گردد.




1396/12/12
23:36:01
5.0 / 5
4583
تگهای خبر: پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است