آموزش هوش مصنوعی برای تشخیص حركات بدن از پشت موانع

آموزش هوش مصنوعی برای تشخیص حركات بدن از پشت موانع شاه بلاگ: پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی، سیستمی ابداع نموده اند كه می تواند هوش مصنوعی را برای تشخیص حركات بدن از پشت دیوار، آموزش دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شاید در آینده بتوانیم برای تشخیص حركات دیگران از پشت دیوار، به جای رادارهای عجیب یا شبكه های مادون قرمز، از سیگنال های بی سیم قابل تشخیص و هوش مصنوعی استفاده نماییم.
پژوهشگران "آزمایشگاه علوم كامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه ام.آی.تی"(MIT CSAIL)، سیستمی ابداع نموده اند كه برای آموزش ابزارهای مجهز به فركانس رادیویی، یك شبكه عصبی را به كار می برد تا حركات و حالت های افراد را از پشت موانع احساس كند.
این گروه پژوهشی، برای تشخیص حركت انسان در فركانس رادیویی، با نشان دادن نمونه هایی از حركات و سیگنال های منعكس شده از بدن افراد، هوش مصنوعی را آموزش می دهند. این كار، به درك چگونگی مرتبط ساختن واكنش ها با حالت های بدن كمك می نماید. سپس، هوش مصنوعی، برای تخمین حركات شخص از سیگنال های بی سیم استفاده می نماید.


پژوهشگران باور دارند ابداع آنها برای مراقبت از سلامتی مفید می باشد و شاید بتوان از آن، برای ردیابی رشد بیماری هایی مانند ام.اس و پاركینسون بهره برد. همچنین، شاید این فناوری، به افراد مسن كمك نماید در صورت به زمین افتادن در منزل، هشدارهایی را به دیگران بفرستند تا آنها را از مشكل خود آگاه كنند.
از آنجائیكه این فناوری، برای شناسایی افراد در گروه های بزرگ(به اندازه 100 نفر)، تا 83 درصد قابل اطمینان است، برای عملیات جستجو و نجات، مفید خواهد بود. ممكن است اصلاحات این فناوری، به تصاویر سه بعدی ختم شوند كه حتی حركات جزئی مانند تكان دادن دست را نشان دهند.
البته، بروز نگرانی در مورد این فناوری، اجتناب ناپذیر است زیرا امكان دارد برای جاسوسی و تعقیب افراد از آن استفاده گردد. به همین منظور، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی، چاره ای در نظر دارند. ایده آنها، ابداع نوعی "مكانیسم توافق" است كه به اجرای حركات خاص نیاز دارد.



1397/03/23
17:39:05
5.0 / 5
5042
تگهای خبر: پژوهش , جت , دانش , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است