پژوهشگران آمریكایی ابداع كردند

روش جدید آموزش ربات ها برای همكاری با سربازان

روش جدید آموزش ربات ها برای همكاری با سربازان شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی، روش جدیدی برای آموزش ربات ها ابداع نموده اند تا آنها را برای همكاری با سربازان آماده كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران "آزمایشگاه پژوهش ارتش آمریكا"(ARL) و دانشكده رباتیك "دانشگاه كارنگی ملون"(CMU)، روش جدیدی برای آموزش سریع ربات ها ابداع نموده اند. این روش، به ربات ها كمك می نماید با كمترین دخالت انسان، به محیط های گوناگون سفر كنند.
"مگی ویگنس"(Maggie Wigness)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: هدف از این پژوهش، عرضه ربات های قابل اطمینانی برای كمك به سربازان است.
اگر ربات ها و انسان ها بتوانند مانند اعضای یك گروه فعالیت كنند، كارها سریع تر و دقیق تر انجام می گردد. از این ربات ها می توان برای بررسی محیط های احیانا خطرناك بهره برد و سربازها را از خطر در امان داشت. به این منظور، ربات ها باید قادر به درك، استدلال و تصمیم گیری باشند.


ویگنس اضافه كرد: برای آموزش هوش به ربات، می توان از نمونه های انسانی استفاده نمود. این فرآیند یادگیری، سریع و نیاز به دخالت انسان در آن، حداقل است.
در این آزمایش، به ربات، چگونگی هدایت از نقاط گوناگون آموزش داده می شود تا قابلیت ماندن نزدیك جاده را داشته باشد و چگونگی حركت خویش را كنترل كند. به قول پژوهشگران، این ربات می تواند رفتارهای گوناگون را برای كارهای متفاوت یاد بگیرد.
ویگنس افزود: پژوهشگران آزمایشگاه ما تلاش می كنند سیستم هوش مصنوعی را ابداع كنند كه در میدان جنگ، به خصوص هنگامی كه سربازان اطلاع كمی در مورد محیط دارند، قابل اطمینان باشند. این پژوهش، به پژوهشگران در درك سرعت یادگیری ربات ها كمك كرده و گام بعدی آن، حركت به سمت رفتار پیچیده تر ربات هاست.



1397/05/06
21:44:11
5.0 / 5
5536
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , دانش , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است