به دلیل استتار عجیب پرندگان؛

نجات جان پرندگان در حال انقراض با پهپاد

نجات جان پرندگان در حال انقراض با پهپاد به گزارش شاه بلاگ بوف اروپایی نام یك پرنده در معرض خطر انقراض است كه با عنایت به توانایی بالا در استتار، به سختی قابل شناسایی بوده و از همین رو برای یافتن آن از پهپاد كمك گرفته شده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، زمانی كه خطری مانند آتش سوزی یا ساخت و ساز انسان ها تداوم زندگی این پرنده را تهدید می كند، شناسایی دقیق محل سكونت این پرندگان لزوم پیدا می كند. اما استعداد بوف اروپایی برای مخفی كردن خود در طبیعت تحقق این هدف را دشوار می كند و بنابراین پژوهشگران چاره ای جز متوسل شده به پهپادها ندارند.
بوف اروپایی در زمان استتار كاملا به شكل تنه درخت درمی آید و حتی در زمان نزدیك شدن دیگر حیوانات یا افراد به خود هم از جای خود تكان نمی خورد. بنابراین احتمال مجروح شدن یا حتی مرگ این پرندگان در صورت استفاده از روش های عادی و سنتی برای یافتن آنها وجود دارد.

چالش دیگر با عنایت به خصوصیت های ذاتی این پرنده پرهزینه بودن روش های عادی متداول یافتن و نجات آن است. از همین رو محققان دانشگاه كاردیف انگلیس پهپادهای مجهز به دوربین های حرارتی را برای یافتن این پرندگان به كار گرفته اند.
این پهپادها با عكسبرداری از ارتفاع ۱۰ تا ۵۰ متری از سطح زمین موفق به شناسایی پرندگان مذكور شده اند. نكته مهم این است كه دوربین های به كار گرفته شده در هر زمان از شبانه روز می توانند این حیوانات را بدون تولید مزاحمت برای آنها بیابند.

1397/09/28
20:48:16
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: پژوهش , پهپاد , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است