مغز چگونه از خاطرات محافظت می كند؟

مغز چگونه از خاطرات محافظت می كند؟ شاه بلاگ: پژوهشگران ˮدانشگاه آكسفوردˮ در بررسی جدیدی، به نحوه محافظت مغز از خاطرات پی بردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران "دانشگاه آكسفورد"(University of Oxford) موفق شدند مكانیسم دقیق نورون هایی كه یادآوری خاطرات را ممكن می سازند، مشخص كنند.
در این بررسی به شركت كنندگان، وظایفی مربوط به حافظه واگذار شد. هر شركت كننده باید در عرض دو روز، دو خاطره دارای اشتراك اما جداگانه را به خاطر می سپرد. پژوهشگران در روز سوم، ارتباط میان دو خاطره را با كمك یك اسكنر ام. آر. آی بررسی كردند.
یافته های این پژوهش نشان می دهند حداقل دو ناحیه از مغز، در اصلاح ارتباط حافظه نقش دارند. اولین ناحیه، هیپوكامپ است. هیپوكامپ، با آن دسته از عملكردهای مغز كه در سطح بالاتری قرار دارند، ارتباط دارد و خاطرات مشترك را با كمك اطلاعات مفهومی جدا می كند.
پژوهشگران در مرحله دوم و اواسط اسكن، از تحریك مغزی استفاده كردند تا تراكم "گاما آمینوبوتیریك اسید"(GABA) را در مغز كاهش دهند. گاما آمینوبوتیریك اسید، یك ناقل عصبی در مغز است كه فعالیت نورون های دیگر را می كاهد و ارتباط میان سلول های مغز را تنظیم می كند. پژوهشگران دریافتند كه با كاهش گاما آمینوبوتیریك اسید، دخالت حافظه عصبی افزایش می یابد. این مساله نشان داده است كه علاوه بر هیپوكامپ، مهار حافظه عصبی هم می تواند از همكاری میان خاطرات مشترك پیشگیری كند.


دكتر "هلن بارون"(Helen Barron)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: توانایی مغز ما در به خاطر سپردن رخدادهای گوناگون زندگی روزمره، باورنكردنی است. ما می توانیم بین روزهای گوناگون، تمایز قائل شویم و جزئیات مهمی مانند محل پارك كردن دوچرخه خود در هر روز را به صورت جداگانه به خاطر بیاوریم. درك نحوه انطباق خاطرات با یكدیگر و به یاد آوردن آنها به صورت جداگانه، می تواند به ابداع روش هایی برای درمان بیماری هایی مانند آلزایمر یا اسكیزوفرنی كمك نماید.
پژوهشگران در نظر دارند این بررسی را روی بیماران مبتلا به اسكیزوفرنی و اوتیسم انجام دهند. آنها در جستجوی داوطلبانی هستند تا با بررسی آنها، اطلاعات بیشتری در مورد مكانیسم هایی كه از مغز در مقابل تداخل حافظه محافظت می كنند، به دست بیاورند.



1397/11/14
15:03:56
5.0 / 5
4121
تگهای خبر: پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است