در گزارش شاه بلاگ اعلام شد؛

تأسیس 250 شركت دانش بنیان توسط ایرانی ها غیرمقیم

تأسیس 250 شركت دانش بنیان توسط ایرانی ها غیرمقیم به گزارش شاه بلاگ معاون مركزتعاملات بین الملل معاونت علمی با اشاره به اینكه 250 شركت دانش بنیان توسط ایرانی ها غیرمقیم راه اندازی شده، اظهار داشت: نیمی از این افراد در رشته های مهندسی و پزشكی فعالیت دارند.



سید علی حسینی، معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مركز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه غالبا نخبگانی كه به كشور باز می گردند در چارچوب شركتهای دانش بنیان، استارت آپها و دانشگاهها فعالیت می نمایند، اظهار داشت: تابحال به واسطه ۱۲۸۰ نفری كه به صورت دائم به كشور برگشته اند ۹۳ استارت آپ به راه افتاده است.
وی با اشاره به فعالیت این نخبگان در شركتهای دانش بنیان اظهار داشت: بیشتر از ۳۰۰ نفر از این نخبگان در شركت های دانش بنیان فعالیت می نمایند و ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر دیگر شركت دانش بنیان راه اندازی كرده اند.
معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مركز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حوزه فعالیت نخبگان غیر مقیم اضافه كرد: شركتهای دانش بنیانی كه این افراد فعالیت می نمایند بیشتر در حوزه های ای تی، بایوتكنولوژی، تجهیزات پزشكی، سلول بنیادی، نانو و كامپوزیت است.
حسینی با اشاره به رشته های نخبگانی كه به كشور برای فعالیت بازگشته اند، اظهار داشت: ۵۳درصد این افراد در رشته های فنی و مهندسی و علوم پزشكی، ۲۳درصد علوم پایه، ۲۰ درصد علوم انسانی، ۴درصد بالینی فعالیت می نمایند.
وی اشاره كرد: همین طور ۴۰۰ نفر از این نخبگان عضو هیات علمی دانشگاههای برتر كشور شده اند و به تدریس مشغول هستند.


منبع:

1398/07/16
15:16:03
5.0 / 5
4884
تگهای خبر: بین الملل , تكنولوژی , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است