سالانه 5 طرح بزرگ در پژوهشگاه پتروشیمی تجاری سازی می شود

سالانه 5 طرح بزرگ در پژوهشگاه پتروشیمی تجاری سازی می شود به گزارش شاه بلاگ رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی اظهار داشت: اگر پژوهشگاه ها امكان ایجاد مسیر تولید را داشته باشند، در این صورت سرمایه گذار نیز در پروژه شركت می كند. برای تحقق این مساله «ساختمان تجاری سازی» با مجوز سازمان برنامه و بودجه افتتاح و برنامه ریزی شده تا سالانه 5 طرح بزرگ صنعتی به مرحله تولید برسد.



مهدی نكومنش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: هم اكنون اداره پژوهشگاه ها و دانشگاه ها مانند گذشته نیست و مراكز علمی نسل ۴ مطرح است.

وی افزود: در دانشگاه های نسل ۴ به درخواست اجتماع پاسخ داده می شود. بدین سبب باید تحقیقاتی كه تدوین می شود، در اجتماع ایجاد ثروت كند كه یكی از ابزارهای تحقق این مساله وجود یك مركز است.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی عنوان كرد: برنامه پژوهشگاه پلیمر این است كه سالانه ۵ طرح را به مرحله تولید برساند. باید در نظر بگیریم كه همیشه سرمایه گذار ریسك پذیر وارد پروژه نمی گردد و باید پژوهشگاه بتواند دانش خودرا بفروشد.

نكومنش افزود: ساختمان تجاری سازی پژوهشگاه حدود ۵ هزار متر مربع فضای كاری دارد و مملو از متقاضیان و شركت های دانش بنیان است. زیرساخت های اولیه كارگاهی و آزمایشگاهی جهت به تولید رساندن ایده، در این ساختمان وجود دارد و در امتداد هدف تجاری سازی به پژوهشگران جوان پژوهشگاه و سایر دانشگاه های سراسر كشور كمك می نماید.

وی اشاره كرد: طرح های تیم های مستقر در ساختمان تجاری سازی داوری و بررسی می شود و در صورت نتیجه مثبت امكانات لازم در اختیار آنها برای اجرایی شدن گذاشته می شود و با سرمایه های اندك خود و حمایت نهادهایی مثل معاونت علمی، پروژه را آغاز می كنند. هم اكنون حداقل ۱۲ شركت از فضا استفاده می نمایند و برنامه ریزی جهت ایجاد سه استارتاپ در فضایی ۵۰۰ متری انجام شده است.

نكومنش افزود: شركت ها در حوزه گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی، مواد دندانی، داروهای ضد سرطان و مواد اولیه پلاستیكی فعالیت می نمایند و موضوعات مورد تحقیق گروه های استارتاپی بررسی و در این راستا شركت ها جذب می شوند.

به گفته وی نه تنها از دانشگاه های سراسر كشور در ساختمان تجاری سازی مستقر هستند بلكه مدیر ایرانی یك شركت دانش بنیان، دانش آموخته كشور كانادا است و با تیم خود روی طرح داروی ضد سرطان فعالیت می كند.

فضای فیزیكی و بودجه مشكل اصلی پژوهشگاه ها

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: جهت راه اندازی ساختمان تجاری سازی نیاز به زیر ساخت است كه خیلی از پژوهشگاه های كشور این بودجه و امكانات را ندارند. بعنوان مثال محل استقرار بعضی پژوهشگاه ها یك ساختمان مسكونی است و به شدت از نظر فضای فیزیكی مشكل دارند.

وی افزود: از جانب دیگر بعضی پژوهشگاه ها به سبب عدم تخصیص بودجه عمرانی، هنوز ساختمان نیمه كاره خودرا كامل نكرده اند. اگر تمامی پژوهشگاه ها موقعیت مناسب داشته باشند، از تجاری سازی استقبال می كنند برای اینكه با این اقدام پژوهشگاه به نسل چهار ورود و نیازهای خود و كشور را تامین می كند.



منبع:

1398/08/09
19:21:53
5.0 / 5
4819
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , تجاری سازی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است