برترین تصاویر فضایی هفته گذشته از نگاه اسپیس

برترین تصاویر فضایی هفته گذشته از نگاه اسپیس به گزارش شاه بلاگ پایگاه خبری ˮاسپیسˮ منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر نموده است.
كهكشانی با نورهای درخشان
تلسكوپ فضایی هابل به تازگی یك تصویر باورنكردنی از كهكشان "Sunburst Arc" منتشر نمود كه ۱۱ میلیارد سال نوری از ما فاصله دارد.
نوری كه از این ناحیه به زمین می رسد، توسط یك خوشه كهكشانی بزرگنمایی و خم شده است.
این پدیده "همگرایی گرانشی" نام گرفته و هنگامی روی می دهد كه نور یك چشمه درخشان بسیار دور در مسیرش تا رصدگر، از كنار جسم پرجرم دیگری(مانند یك خوشه كهكشانی) بگذرد و مسیرش خمیده شود.


ابرنواختر " ۱۹۸۷A"
این بقایای ابرنواختر كه حلقه مانند است، " ۱۹۸۷A" نام دارد و نزدیك ترین انفجار ابرنواختری به زمین در ۴۰۰ سال گذشته است كه با استفاده از تلسكوپ فضایی هابل رصد شده است.
این پدپده كیهانی در یك كهكشان به نام "ابر ماژلانی بزرگ" رخ داده كه ۱۶۸ هزار سال نوری از ما فاصله دارد. ابر ماژلانی بزرگ سومین كهكشان نزدیك به راه شیری شمرده می شود.


باغبانی فضایی
در این تصویر "جسیكا میر"(Jessica Meir) فضانورد مستقر در "ایستگاه فضایی بین المللی"(iss) قابل مشاهده می باشد كه در دستان خود "خردل سبز میزونا" دارد.
"جسیكا میر" خودش این محصول را در فضا برداشت كرده است.
هدف ناسا و محققان آن برای پرورش گیاه در فضا نشان دادن تداوم احتیاج به محصولات غذایی تازه در فضا است.


سلفی فضایی
این سلفی متعلق به لوكا پارمیتانو"(Luca Parmitano) فضانورد "ایستگاه فضایی بین المللی" است.
در كلاه این فضانورد حدودا كل ایستگاه فضایی منعكس شده است. این فضانورد در تاریخ ۱۵ نوامبر، به همراه "اندرو مورگان"(Drew Morgan ) به مدت ۶ ساعت و ۳۹ دقیقه پیاده روی فضایی انجام داد.


رصد كهكشانی با ظاهر عجیب
تلسكوپ فضایی هابل تصویری از یك كهكشان با بازوهای مارپیچی ثبت نمود. این كهكشان "ان جی سی ۷۷۲"(NGC۷۷۲) نام داشته و با كهكشان خانه ما یعنی "راه شیری" نكات مشترك زیادی دارد.
"ان جی سی ۷۷۲" یك كهكشان مارپیچی بدون میله است كه حدود ۱۳۰ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلكی بره واقع شده است.
كهكشان "ان جی سی ۷۷۲" از نظر اندازه، شكل یا تركیب آن عجیب و غریب است. مركز این كهكشان فاقد گاز و ستارگان است كه ما در دیگر كهكشان های كیهان از قبیل راه شیری مشاهده می نماییم.
قطر "ان جی سی ۷۷۲" حدود ۲۰۰ هزار سال نوری است و دو برابر كهكشان راه شیری است.


خداحافظ زباله فضایی
دو تن از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در پیاده روی اخیر خود یك سپر زباله را برای دسترسی به محل كار برداشتند.
آوردن این سپر زباله به داخل ایستگاه خیلی سخت بود چون كه بسیار بزرگ بود. بهترین گزینه برداشتن و پرتاب آن به فضایی در جو فوقانی بود تا در آنجا تجزیه شود⁣.





1398/09/03
23:18:38
5.0 / 5
4593
تگهای خبر: بین الملل , فضا , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است