كشف واریان های ژنتیكی جدیدی كه سبب مبتلاشدن به بیماری قلبی در نوزادان می شود

كشف واریان های ژنتیكی جدیدی كه سبب مبتلاشدن به بیماری قلبی در نوزادان می شود شاه بلاگ: پژوهشگران واریان های ژنتیكی جدیدی كشف كرده اند كه موجب مبتلاشدن به بیماری قلبی در نوزادان می شود؛ تحقیقات آنها به بروز اطلاعات جدیدی از نقش پروتئینی منجر گردیده است كه بر نحوه پمپاژ خون تأثیر می گذارد.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیكال اكسپرس، این كشف كه به دست پژوهشگران دانشگاه ایالتی فلوریدا با همكاری یك گروه بین المللی محقق شد، می تواند به ابداع درمان های جدیدی برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی منجر شود.
این پژوهشگران تعاملات جدیدی را در بخش هایی از یك پروتئین به نام «تروپونین» كشف كردند. تروپونین دارای سه بخش - تروپونین C، تروپونین I و تروپونین T است كه با همكاری یكدیگر پمپاژ خون از قلب را تنظیم می كنند.
محققان متوجه شدند كه تعاملات پروپونین C با بخش هایی از تروپونین T می تواند نیروی ضربان قلب را كم كند، موضوعی كه پژوهشگران قبل از این متوجه آن نشده بودند.
محور بیشتر كارهای قبلی بر تعاملات میان تروپونین C و تروپونین I و یا میان تروپونین T و پروتئین دیگری به نام «روپومیوزین» متمركز شده بود. تعامل جدید میان تروپونین C و تروپونین T، تعاملی است كه میزان نیرویی را كه قلب در هر ضربان بوجود می آورد را تنظیم می كند.
در این تحقیق توالی دی. ان. ای نشان داد كه یك مادر و پدر، واریان های مختلفی دارند كه هر دو پروتئین تروپونین C را تحت تأثیر قرار می دهند. كودكانی كه هر دو این واریان ها را داشتند، بااینكه به نظر می رسید عملكرد سلولی عادی دارند اما آنها به بیماری قلبی كشنده مبتلا بودند.
این تحقیق در مجله Biological Chemistry and in Frontiers in Physiology انتشار یافته است.



منبع:

1398/12/19
23:27:04
5.0 / 5
3459
تگهای خبر: اینترنت , بین الملل , پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است