پیشگیری از رجوع مجدد بیماران سرطانی به بیمارستان با مچ بند هوشمند

پیشگیری از رجوع مجدد بیماران سرطانی به بیمارستان با مچ بند هوشمند شاه بلاگ: یافته های جدید پژوهشگران دانشگاه ˮپیتزبورگˮ نشان داده است كه استفاده از مچ بند هوشمند در كاهش احتمال رجوع دوباره بیماران سرطانی به بیمارستان موثر خواهد بود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، برپایه پژوهشی جدید، مچ بند "فیت بیت" (Fitbit) می تواند "ناجی زندگی" باشد.

مطالعات نشان می دهد، هر 100 مرحله اضافه ای كه برخی بیماران سرطانی بعد از جراحی و تا زمان از بین رفتن تومور پشت سر می گذارند، امكان رجوع به بیمارستان را تا 18 درصد می كاهد.

"فیت بیت" ابزاری ارزان قیمت و پوشیدنی است كه شمارش گام های كاربر و سطح فعالیت كلی وی را بررسی می كند.

پژوهش های گذشته نشان می دهند كه فعال بودن می تواند با افزایش سلامت روحی، جلوگیری از خستگی و تقویت استخوان ها، به بیماران سرطانی در بهبود یافتن كمك نماید.

همچنین پژوهش های پیشین نشان می دهند كه ورزش كردن، با سالم نگه داشتن سطح هورمون كه بر چگونگی تكثیر سلول ها موثر است، خطر مبتلا شدن به سرطان را می كاهد.

تا 50 درصد بیماران ظرف 30 روز بعد از یك جراحی بزرگ برای از بین رفتن سرطان شكمی كه بیماری بررسی شده در این پژوهش است، به بیمارستان بازمی گردند.

مراجعه دوباره به بیمارستان، در طولانی مدت، پیامدهای بدی برای سلامتی به همراه دارد كه مرگ زودگذر از آن جمله است.

پژوهشگران دانشگاه "پیتزبورگ" (Pittsburgh) 71 بیمار با میانگین سنی 57 سال كه مبتلا به "سرطان صِفاق"(peritoneal cancer) بودند، بین ژوئیه 2014 و اكتبر 2016 مورد بررسی قرار دادند.

سرطان صفاق بافتی كه بین شكم، ركتوم، رحم و مثانه قرار می گیرد، تحت تاثیر قرار می دهد.

بیماران، پیش از بستن فیت بیت روی مچ شان برای از بین رفتن یك قسمت یا همه ناحیه تحت تاثیر، تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند.

بیماران در مابقی روزهای ماندن در بیمارستان كه به طورمتوسط 12 روز طول می كشد، از فیت بیت استفاده كردند.

اطلاعات درباره رجوع دوباره به بیمارستان، از سوابق پزشكی الكترونیك جمع آوری شد.

نتایج نشان داده است كه فیت بیت از نظر آماری احتمال بستری دوباره بیماران سرطانی به بیمارستان را در 30 و 60 روز بعد از جراحی، می كاهد.

برای هر 100 مرحله ای كه هر روز پشت سر گذاشته می شوند، احتمال رجوع دوباره به بیمارستان، بعد از 30 روز تا 17 درصد و بعد از 60 روز تا 18 درصد كاسته می شود.

پژوهشگران بر این باورند كه ممكن است یافته های آنان به پزشكان در تشخیص بیمارانی كه در خطر رجوع دوباره به بیمارستان هستند، كمك نماید.

این یافته ها در مجله "وقایع سالیانه پزشكی رفتاری" (Annals of Behavioral Medicine) به چاپ رسید.




1396/09/19
00:28:31
5.0 / 5
5428
تگهای خبر: پژوهش , دانش , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است