سینمایی كه جنگ را شكست داد، حریف كرونا نشد

سینمایی كه جنگ را شكست داد، حریف كرونا نشد یكی از قدیمی ترین و بزرگترین سینماهای فرانسه و اروپا به علت استقبال كم مخاطبان در دوران شیوع كرونا بزودی تعطیل می شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از لوکال، مدیران سینما گراند رِکس در مرکز پاریس که حتی در زمان وقوع جنگ جهانی دوم هم درهای خویش را به روی مخاطبان نبسته بودند، اعلام نمودند به جهت کاهش حضور مخاطبان در نتیجه شیوع کرونا و همینطور عدم اکران فیلم های هالیوودی جدید که بخش بزرگی از فروش تابستانه سینما را تأمین می کرد در نهایت تصمیم گرفتند از تاریخ سوم اوت این سینمای بزرگ را تعطیل کنند.
مجموعه سینما گراند رِکس پاریس که بزرگترین سالن آن 2700 صندلی دارد با پرده نمایش 300 متر مربعی، یکی از بزرگترین سالن های نمایشی در اروپاست و بنا براعلام مدیران آن هم اکنون و با این فروش ناامیدکننده در گیشه، ادامه فعالیت سینما زیان مالی بزرگتری در مقایسه با تعطیلی آن به همراه خواهد داشت.
فدراسیون سینمای فرانسه هم اعلام نمود که شرایط کنونی در حال فلج کردن صنعت سینمای در این کشور است و آنها از دولت درخواست کرده اند در طول این دوران بحرانی به آنها کمک نماید و اقدامات فوری برای سرمایه گذاری مجدد در این بخش انجام دهد. همینطور از بانک ها و صاحبان ملک هم تقاضا شده به سینماها فرصت دهند.
خیلی از سینماهای فرانسه هم که از ماه گذشته و بعد از هشت هفته قرنطینه مجوز بازگشایی دریافت نمودند هم با صندلی های رو به رو شده اند و مردم ترجیح می دهند در این شرایط کرونایی کمتر به سینما بروند.
قوانین فاصله گذاری اجتماعی به این معناست که سینماها تنها میتوانند از نیمی از ظرفیت خود استفاده کنند و مخاطبان سینما هم تابحال اغلب به سینماها نرفتند، علیرغم این که نتایج یک نظرسنجی در فرانسه نشان داده بود که حدودا یک سوم از جمعیت این کشور مشتاق به بازگشت به سینما و تماشای فیلم بر پرده های بزرگ هستند.
چندین سینمادار به خبرگزاری فرانسه گفته اند که تعویق در تاریخ اکران فیلم هایی چون «تاپ گان 2»، «زن اعجاب انگیز 1984»، «اِنگاره» ساخته جدید «کریستوفر نولان» و فیلم پرهزینه و خانوادگی «مولان» محصول کمپانی دیزنی همچون دلایلی است که شور و شوق مخاطبان را برای بازگشت به سالن های سینما کشته است.
نتایج یک بررسی دیگر نشان داده که میزان فروش سینمای فرانسه در گیشه در مقایسه با مدت مشابه پارسال میلادی با کاهش حدود 70 درصدی همراه شده است و نتها سینماها هنری شرایط بهتری دارند.
سینماها در آلمان هم تنها با 17 درصد از ظرفیت شرایط معمول سالهای گذشته در حال فعالیت هستند و وضعیت در اسپانیا فاجعه بارتر هم هست و این کشور هم اکنون پذیرای 13 درصد از مخاطبانی است که به صورت معمول و در سال های گذشته به سینما می رفتند.




منبع:

1399/05/11
15:16:48
5.0 / 5
2369
تگهای خبر: تاریخ , جت , جهان , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است