درخشش فناوری ها در المپیک زمستانی پکن

درخشش فناوری ها در المپیک زمستانی پکن دستاوردهای پژوهشگران چینی در بازی های المپیک زمستانی 2022 بسیار نمایان بود و آنها در این مراسم، دانش و تخصص خودرا با انجام برخی کارها در استادیوم ملی چین که بعنوان ˮآشیانه پرندهˮ نیز شناخته می‎ شود، به رخ جهانیان کشیدند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، بتازگی یکی از مقامات ارشد پکن اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پکن از یک سری فناوری های دیجیتالی پیشرفته همچون شبیه سازی دیجیتال، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا ۵جی (۵G)، صفحه نمایش با وضوح ۸k و عینک های سه بعدی استفاده شد که این موارد همگی دید مردم را نسبت به فناوری های این کشور گسترش دادند.
"وانگ لی"(Wang Lei) نایب رئیس اداره اقتصاد و فناوری اطلاعات پکن در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ طی هفته گذشته به مردم دید عمیقی درباره دستاوردهای علمی و رشد اقتصاد دیجیتال پکن ارائه کرد.
بگفته این اداره، ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال پکن در سال قبل به ۱.۶ تریلیون یوان(۲۵۰ میلیارد دلار) رسیده است که این مقدار ۴۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.
در سال ۲۰۲۱، درآمد صنعت نرم افزار و خدمات اطلاعاتی پکن ۲.۲ تریلیون یوان بوده که این مبلغ دو برابر درآمد سال ۲۰۱۸ این بخش که یک تریلیون یوان بود، است.
وانگ اظهار داشت: بخش صنعت نرم افزار و خدمات اطلاعاتی پکن ۲۵.۷ درصد از اقتصاد کشور را به خود مختص کرده است و در میان استانها و شهرهای چین رتبه اول را به خود مختص کرده است.
پکن در ماه آگوست سال قبل میلادی طرحی اقدامی را برای تسریع روند ساخت اقتصاد دیجیتال خود شروع کرد. اقتصاد دیجیتالی(Digital economy) به یک اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی های محاسبات دیجیتال اشاره دارد. همین طور این مفهوم بعنوان انجام دادن کارهای اقتصادی بوسیله بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی نیز در نظر گرفته شده است.
در این طرح پیشنهاد شده بود که پکن باید بر فناوری های روز دنیا و الزامات راهبردی آینده تمرکز کند و همین طور به ترویج ادغام فناوری دیجیتال با اقتصاد واقعی بپردازد. برای دستیابی به این هدف، پکن از توسعه فناوری های ارتباطی همچون نسل جدید شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی، ادغام فناوری ارتباطات و هوش مصنوعی، ادغام ماهواره ها و شبکه های زمینی و امنیت شبکه حمایت کرده است. پکن همین طور تحقیقات و توسعه تراشه های پیشرفته نسل شش، دستگاه های اصلی و پلتفرم های شبیه سازی و راستی آزمایی را تحت این طرح به پیش خواهد برد.
از زمان صدور این طرح، این شهر به نتایج خوبی دست یافته است. بعنوان مثال، در تحقق ارتباط میان نسل پنجم شبکه تلفن همراه بعلاوه فناوری های با وضوح ۸k موفق بوده است. این نخستین بار در تاریخ بازی های المپیک است که از فناوری وضوح ۸k برای گزارش رویدادها در مقیاس بزرگ استفاده می شود.
پکن نخستین سیستم پخش با وضوح ۸k در سطح شهر را در جهان به وجود آورده است که این شامل ساخت و نصب ۲۰ صفحه نمایش بزرگ با وضوح ۸k و ۲۰۰ تلویزیون بزرگ با وضوح ۸k در مناطق عمومی است. آنها با این کار قصد داشتند تجربه ای جالب از تماشای رویدادهای ورزشی را به بینندگان عرضه کنند.


در تصویر بالا که ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ ثبت شده است، افراد درحال تماشای پخش زنده بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن بوسیله یک صفحه نمایش با وضوح ۸k که خارج از یک مرکز خرید در منطقه هایدیان، پکن نصب شده، هستند.



1400/11/24
11:23:45
5.0 / 5
482
تگهای خبر: امنیت , اینترنت , پیشرفت , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است