تناسب اندام می تواند خطر مبتلا شدن به آلزایمر را کم کند

تناسب اندام می تواند خطر مبتلا شدن به آلزایمر را کم کند به گزارش شاه بلاگ بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داده است افرادی که تناسب اندام بیشتری دارند، کمتر در معرض مبتلا شدن به آلزایمر قرار می گیرند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سایتک دیلی، بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داده است افرادی که آمادگی جسمانی بیشتری دارند، نسبت به افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.
"ادوارد زمرینی"(Edward Zamrini)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: یکی از یافته های هیجان انگیز پژوهش ما این است که با بهبود تناسب اندام، خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر کاسته می شود. ازاین رو مردم می توانند در جهت ایجاد تغییرات و بهبودهای تدریجی در آمادگی جسمانی خود تلاش کنند. ما امیدواریم که این امر با کاهش خطر مبتلا شدن به آلزایمر در سالهای بعد همراه باشد.
این پژوهش، اطلاعات در ارتباط با ۶۴۹ هزار و ۶۰۵ جانباز نظامی را در پایگاه داده اداره سلامت کهنه سربازان آمریکا مورد بررسی قرار داد که میانگین سنی آنها ۶۱ سال بود و به صورت متوسط ۹ سال تحت نظر بودند. آنها در آغاز پژوهش، به بیماری آلزایمر مبتلا نبودند.
پژوهشگران، آمادگی قلبی-تنفسی شرکت کنندگان را بررسی کردند. آمادگی قلبی-تنفسی، معیاری است که نشان داده است بدن چه مقدار اکسیژن را به عضلات منتقل می کند و عضلات می توانند چقدر اکسیژن را طی ورزش جذب کنند.
شرکت کنندگان به پنج گروه، از کمترین تناسب اندام گرفته تا بیشترین تناسب اندام تقسیم شدند. سطح تناسب اندام برپایه میزان موفقیت شرکت کنندگان در آزمایش روی تردمیل تعیین شد. این آزمایش ظرفیت ورزش کردن را اندازه گیری می کند که بالاترین میزان فعالیت بدنی است که یک شخص قدرت تحمل آنرا دارد. برای افراد میانسال و مسن تر، با پیاده روی تند در بیشتر روزهای هفته، به مدت دو ساعت و نیم یا بیشتر میتوان به بالاترین سطح تناسب اندام دست یافت.
هنگامی که پژوهشگران عوامل دیگری را که می توانند بر خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر تاثیر بگذارند، بررسی کردند، دریافتند افرادی که در بهترین حالت تناسب اندام قرار داشتند، ۳۳ درصد کمتر از افرادی که در گروه کمترین تناسب اندام قرار داشتند، در معرض مبتلا شدن به بیماری آلزایمر هستند. دومین گروه دارای تناسب اندام، ۲۶ درصد کمتر به این بیماری مبتلا شدند؛ در حالیکه گروه میانی، ۲۰ درصد کمتر و افرادی که در دومین گروه کم تناسب بودند، ۱۳ درصد کمتر از گروهی که کمترین تناسب اندام داشتند، احتمال مبتلا شدن به این بیماری را داشتند.
زمرینی اظهار داشت: این ایده که میتوان با افزایش فعالیت، خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را کم کرد، بسیار امیدوارکننده است. بخصوص اینکه درمان های کافی برای جلوگیری از آلزایمر یا توقف پیشروی این بیماری وجود ندارد. ما امیدواریم که بتوانیم مقیاس ساده ای را ایجاد نماییم که بتوان آنرا شخصی سازی کرد تا مردم بتوانند مزایایی را ببینند که حتی پیشرفت های تدریجی تناسب اندام می توانند آنها را عرضه کنند.
محدودیت پژوهش این بود که بیشتر شرکت کنندگان، مردان سفیدپوست بودند. ازاین رو امکان دارد نتایج به سایر جمعیت ها قابل تعمیم دادن نباشند.




منبع:

1400/12/11
08:58:33
5.0 / 5
457
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است